• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072015593
  • خبرنگار : 71475

تازه‌ترین آمار شهدای غزه از زمان آغاز جنگ

تازه‌ترین آمار شهدای غزه از زمان آغاز جنگ

وزارت بهداشت غزه آخرین آمار شهدای فلسطینی را در نتیجه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد دشمن صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته چهار کشتار را در غزه مرتکب شد که در نتیجه آن ۶۱ شهید و ۲۳۱ مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

بنا بر اعلام شبکه تلویزیونی المسیره، این وزارتخانه توضیح داد که شمار قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به ۴۲ هراز و ۱۲۶ شهید و تعداد مجروحان به ۹۸ هزار و ۱۱۷ تن افزایش یافت.

طبق آمارها، با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی اماکن غیر نظامی از جمله مدارس، پناهگاهها و غیره را هدف حملات وحشیانه خود قرارمی‌دهد، اکثر شهدا از میان غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان هستند. 

این در حالی است که رسانه دولتی غزه روز جمعه اعلام کرد که وضعیت بیمارستان‌ها در شمال نوار غزه به مرحله فاجعه‌باری رسیده به طوریکه جان کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه را تهدید می‌کند و جان ۴۰۰ هزار نفر را به خطر انداخته است. این در حالی است که عملیات زمینی ارتش اشغالگر در شمال غزه برای ششمین روز متوالی ادامه دارد.

این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت بیمارستان کمال عدوان فاجعه‌بار است و ساعات آتی به دلیل تمام شدن سوخت و ممانعت اشغالگران از دسترسی پزشکان به بخش مراقبت‌های ویژه، علاوه بر آن ازدحام بیش از حد مجروحین برای زندگی بسیاری از کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه تعیین‌کننده خواهد بود.

این نهاد افزود: اشغالگران تلاش می‌کنند بیمارستان‌های شمال نوار غزه (کمال عدوان، العوده و اندونزی) را از کار بیندازند و جان ۴۰۰ هزار نفر را تهدید کنند.

دفتر رسانه‌ای دولت غزه، اسرائیل، دولت آمریکا و شرکای نسل‌کشی آن را به طور کامل مسؤول این جنایات جاری علیه فلسطینیان در غزه دانست و از جامعه بین‌المللی خواست که «فورا برای نجات آنچه می‌توان نجات داد، مداخله کند».

انتهای پیام    

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha