• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403072015557
  • منبع : بازار

اولین نشست هم‌آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال در تبریز برگزار شد

اولین نشست هم‌آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال در تبریز برگزار شد

اولین نشست هم اندیشی و هم آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور با عنوان «دیجیتما»، با برنامه ‌ریزی مخابرات ایران و تلاش مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، چهارشنبه ۱۸مهرماه ۱۴۰۳ در تبریز برگزار شد. اولین نشست هم اندیشی و هم آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور با عنوان «دیجیتما»، با برنامه ‌ریزی مخابرات ایران و تلاش مخابرات منطقه آذربایجان شرقی، امروز چهارشنبه ۱۸مهرماه ۱۴۰۳ در تبریز برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، یاسر باقری،مدیر کل بررسی های اقتصادی و کسب و کار شرکت در نشست هم اندیشی و هم آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال در مخابرات با عنوان دیجیتما،  اظهارداشت:  طرح توسعه اقتصاد دیجیتال با هم‌آفرینی شرکت مخابرات برنامه ریزی شده  و مخابرات در تلاش است زیرساخت‌های ارتباطی سطح کشور را در سال‌های متمادی و پیش رو بازسازی و فراهم کند.

مدیر کل بررسی های اقتصادی و کسب و کار شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: طرح نجما یا همان نهضت جهادی توسعه فیبر نوری منجر به سرمایه‌گذاری در ارتباطات و اینترنت کشور شد و  در همین راستا برای هدفمندسازی تقاضاها طرح دیجیتما جهت تقویت اقتصاد دیجیتال استان‌ها، آغاز شد.

وی با بیان اینکه شورای عالی دیجیتما از نخبگان شرکت مخابرات و نخبگانی از سطح کشور تشکیل شده است، افزود: شوراهای استانی تحت عنوان کارگروه دیجیتما در هر استان فعالیت دارند که جهت نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال استان‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی مخابرات را به عنوان ناظر بر شناسایی فرصت‌ها  و سرمایه گذاری خواند و گفت: با شناسایی فرصت ها، استان ها به لحاظ اقتصادی و اشتغال رشد می کنند.

مدیر کل بررسی های اقتصادی و کسب و کار شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ تلفن، ارتباطات و دیجیتالی شدن جزو اولین‌ها بوده است، افزود: عملا بحث دیجیتما نیز از تبریز آغاز شد و به دلیل اینکه آذربایجان شرقی استان مرزی و صنعتی است و از منابع فراوانی برخوردار است و از همه مهم‌تر سرمایه انسانی ارزشمند آن،  انتظار داریم حرکت جهشی دیجیتما  از این منطقه مهم مخابراتی کشور کلید بخورد.

وی اضافه کرد: این رویداد هر هفته در یک استان جهت فرهنگ‌سازی و هم‌آفرینی اجرا می‌شود و به صورت کلی  در ۱۸ استان ، به عنوان طرح توسعه اقتصاد دیجیتال مخابرات، پیاده سازی  و اجرا خواهد شد.

دکتر باقری با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در همایش افراد توانمند و فعالان عرصه مخابرات هستند، گفت:این افراد پتانسیل جذب بازارکار دیجیتال را دارند و این گردهمایی منجر به همگرایی و ارائه نقشه‌راه‌های مفید برای اجرای ایده های عملی  بازار اقتصاد دیجیتال  و مشارکت شرکت های دانش بنیان و بازار ارتباطات در این عرصه می گردد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha