• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403072015493
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم:

مکتب محوری اساس ساختار نظام اسلامی است

مکتب محوری اساس ساختار نظام اسلامی است

ایسنا/قم امام جمعه قم گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شهید سید حسن نصرالله، شهید رئیسی و سردار سلیمانی اشاره به موضوعی کلیدی در ساختار نظام اسلامی و حزب الله لبنان و جبهه مقاومت دارد و آن مکتب محوری است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ مهرماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار کرد: خداوند ایمنی و مصونیت جامعه اسلامی در برابر کید و ترفندهای دشمنان را مشروط به صبر و تقوا کرده است و با این دو سلاح راه‌های نفوذ دشمنان بسته می‌شود

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه صدق و اخلاص نماد مکتب شهید سلیمانی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در فرازی از پیام خود به مناسبت شهادت سید حسن نصر الله، سید مقاومت را نه یک شخص بلکه یک راه و مکتب دانستند؛ این راه همچنان ادامه خواهد یافت و همین تعبیر را در مورد شهید سلیمانی نیز به کار بردند.

امام جمعه قم گفت: شهید سلیمانی، شهید رئیسی و سید حسن نصرالله از جمله کسانی بودند که به معنای واقعی کلمه صادقانه به عهدی که با اسلام و امام بسته بودند وفادار ماندند و ثابت کردند که هم می‌توان ملی‌ترین چهره‌های کشور بود و هم امتی‌ترین چهره‌ها شد.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله و آیت‌الله رئیسی بعد از شهادتشان نه تنها در دنیای اسلام بلکه در جهان نفوذ و تاثیر بیشتری نسبت به دوران حیاتشان پیدا کردند نام آن‌ها تکرار می‌شود؛ این شهیدان والامقام مظهر تلاش، خستگی ناپذیری، اهل تدبیر همراه با شجاعت بودند هیچکدام دنبال دیده شدن نبودند، هر چند اکنون دنیا آن‌ها را می‌بینید؛ آن‌ها الگویی برای جوانان، مردم و جبهه مقاومت در منطقه و جهان شدند.

سعیدی یادآور شد: فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شهید سید حسن نصرالله، شهید رئیسی و سردار سلیمانی اشاره به موضوعی کلیدی در ساختار نظام اسلامی و حزب الله لبنان و جبهه مقاومت دارد و آن مکتب محوری است نه شخص محوری؛ پس باید شهدانه فکر کرد و شهیدانه زندگی و عمل کرد تا به مقام شهادت رسید و اینگونه انسان می‌تواند متمسک واقعی به قرآن و عترت باشد.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسن عسگری(ع) گفت: امام حسن عسگری(ع) حسن ختام حیات طیبه انسان ۲۵۰ ساله‌ای است که این بزرگواران در پی ایجاد تمدن اسلامی بودند؛ یکی از مولفه‌های تمدن اسلامی فراهم آمدن زمینه‌ها و شرایط زیست تمدنی یعنی تقویت حداکثری پیوندهای اجتماعی و عبور از فردگرایی افسار گسیخته است.

امام جمعه قم اضافه کرد: امام حسن عسگری(ع) در آستانه زمان انتقال شیعیان از عصر حضور به عصر غیبت مجاهدت‌های فراوانی داشتند و برای نجات شیعیان از هر گونه سردگمی و انحراف تلاش کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) افزود: انتظار فرج در عصر غیبت مهم‌ترین راهبرد شیعیان از یک سو و دشوارترین کار از سوی دیگر بود؛ و پیامبر(ص) در اهمیت امر انتظار فرمودند: «أفضلُ أعمالِ اُمّتی انتظارُ فَرَجِ اللّه ِعزّ و جلّ؛ برترین کارهای امّت من انتظار فرج از خداوند است.»

وی بیان کرد: امام حسن عسگری(ع) برای بی پناه نماندن شیعیان در عصر غیبت مسئله رجوع به فقها و ولایت فقیه را مطرح کردند؛ امام خمینی(ره) در عصر ما بر اساس همین رهنمود مسئله ولایت فقیه را مطرح و نهضت خود را بر همین مبنا آغاز کردند.

سعیدی با اشاره به سالروز شهادت حضرت معصومه(س)، اعلام کرد: حضرت معصومه(س) دختر نمونه آل‌الله به گونه‌ای زیستند و عمل کردند تا برای همه افراد در تمام اعصار الگوی مناسب در زیست عفیفانه، در سنگر عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و سازنده تمدن اسلامی باشند.

امام جمعه قم اظهار کرد: تمام هجرت‌هایی که در تاریخ اسلام اتفاق افتاده است از جمله هجرت حضرت معصومه(س) یک علت غایی دارد و آن تحقق نظام تمدن اسلامی بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha