• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403072015398
  • خبرنگار : 30057

ارائه ۸ موضوع کاربردی مرتبط با امنیت اطلاعات و ارتباطات در کارگاههای آموزشی کنفرانس انجمن رمز ایران

ارائه ۸ موضوع کاربردی مرتبط با امنیت اطلاعات و ارتباطات در کارگاههای آموزشی کنفرانس انجمن رمز ایران

کارگاه‌های آموزشی انجمن رمز ایران با موضوعات مختلف در زمینه‌های تحلیل رمز، اینترنت و ارتباطات کوانتومی، رمزنگاری پساکوانتومی، جرم‌یابی اندروید، و کمّی‌سازی اقتصادی امنیت سایبری در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۳ و ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳ در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر صادق دری نوگورانی، دبیر بیست‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی انجمن رمز ایران در امنیت اطلاعات و رمزشناسی با اشاره به اهمیت حفظ امنیت در فرآیند تولید، نگهداری و انتشار داده‌ها در سطوح مختلف و از سوی تمام بخش‌های جامعه اعم از دستگاه‌های دولتی و کسب‌وکارهای بخش خصوصی و همچنین مردم عادی که از خدمات فضای مجازی و ارتباطات اینترنتی در زندگانی خود استفاده می‌کنند، گفت: توجه به این مهم همواره در برگزاری کنفرانس‌های سالانه انجمن رمز ایران مد نظر بوده است و در بیست‌ویکمین دوره این کنفرانس‌ها نیز هشت موضوع کاربردی مرتبط با امنیت اطلاعات و ارتباطات برای ارائه در کارگاه‌های آموزشی درنظر گرفته شده‌اند.

دری نوگورانی افزود: این کارگاه‌ها با استفاده از ظرفیت و توانمندی جمعی از متخصصین حوزه امنیت سایبری کشور در دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و بخش خصوصی تدارک دیده شده‌ و برای دانشجویان، اساتید، فعالان صنعت افتا و عموم علاقه‌مندان به مباحث امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات(امنیت سایبری) قابل استفاده هستند.

وی با تأکید بر ضرورت افزایش سطح آگاهی کارکنان و کارشناسان سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط با خدمات داده و سامانه‌های اطلاعاتی و ارتباطی، اضافه کرد: این افراد و عموم کسانی که با مسائل عملیاتی در حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات مواجه هستند با حضور در این کارگاه‌ها خواهند توانست دانش خود را ارتقاء دهند و از آخرین مباحث علمی و کاربردی در حوزه امنیت سایبری اطلاع پیدا کنند. شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها می‌توانند گواهینامه معتبر برای حضور در آنها را نیز دریافت نمایند.

وی اظهار داشت: انجمن رمز ایران، با شروع فعالیت‌های خود از سال ۱۳۷۹ و پس از بیست دوره برگزاری موفق کنفرانس‌های سالانه، بیست‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی خود در رمزشناسی و امنیت اطلاعات را طی روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ به صورت حضوری و با میزبانی مشترک دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه ICT(ارتباطات و فناوری اطلاعات) در محل این پژوهشگاه واقع در تهران، انتهای خیابان کارگر شمالی برگزار خواهد کرد. 

قابل ذکر است کارگاه‌های این کنفرانس طبق برنامه اعلام شده در https://iscisc۲۰۲۴.modares.ac.ir در محل دانشکده برق و مهندسی کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهند شد. علاقمندان به شرکت در این کارگاه‌ها و حضور در بیست‎ویکمین کنفرانس سالانه انجمن رمز ایران می‌توانند برای ثبت‌نام به وبگاه این کنفرانس به نشانی فوق مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha