• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071915282
  • خبرنگار : 50976

امام جمعه شیراز:

وحدت امت اسلام، صهیونیست‌ها را شکست می‌دهد

وحدت امت اسلام، صهیونیست‌ها را شکست می‌دهد

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با ابراز تأسف از اینکه برخی کشورهای اسلامی به صهیونیست‌ها کمک کرده و در کنار جبهه باطل ایستاده‌اند، تأکید کرد: باید در کنار هم بایستیم تا صهیونیست‌ها نتوانند مسلمانان را اینگونه بکشند.

آیت الله لطف‌الله دژکام امروز، ۱۹ مهر ماه در اولین یادواره شهدای اهل سنت استان فارس که در راستای دومین اجلاسیه امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس در شهرستان اوز برگزار شد، بیان کرد: فریاد شهدای اهل سنت و شیعه وحدت است، امروز فریاد هرکس که دلش به حال قرآن و اسلام می‌سوزد، وحدت است.

وی اظهار کرد: اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان فارس در ایامی برگزار می‌شود که جهان اسلام مصیبت‌زده ظلم‌هایی است که رژیم صهیونیستی در طول یک سال گذشته نسبت به مسلمانان یا امت اسلامی و مردم غزه روا داشته است و ما شاهد شهید شدن حدود ۴۰ هزار نفر در باریکه غزه هستیم و نسبت به آن‌ها ادای وظیفه می‌کنیم.

وی با تأکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از مردم فلسطین و غزه گفت: متأسفانه دولت‌ها و قدرت‌هایی در بین مسلمانان، از این وظیفه حتمی و قطعی فرار می‌کنند و به جای اینکه از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند در جانب مقابل ایستاده‌اند.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: برای امت اسلامی رنج‌آور است که این صحنه‌ها را مشاهده کند اما توکل بر خدای متعال و امید به پیروزی مومنین و مسلمانان باید همیشه در بین امت زنده باشد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: خدای متعال قدرت این را دارد که همه ظالمان را نابود کند و یا اصلاً آن‌ها را خلق نکند، ولی مقدرات الهی بر این قرار گرفته است که در بین اولاد آدم این درگیری‌ها واقع شود و معلوم شود چه کسی در جبهه حق و چه کسی در جبهه باطل ایستاده است.

وی ادامه داد: امت را تکه تکه کردند وگرنه پیروزی ما بر ۹ میلیون صهیونیست قطعی است. اصلاً صهیونیست‌ها نباید به خود جرأت این را بدهند که در مقابل امت اسلامی بایستند. نفتی که صهیونیست‌ها مصرف می‌کند از طریق برخی کشورهایی که ملتشان مسلمان است، منتقل می‌شود یا برخی بنادر در بعضی کشورهای اسلامی اجناسی برای این رژیم فاسد می‌فرستد که رنج آور است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: با هم باشیم تا صهیونیست‌ها نتوانند این‌گونه ملت مسلمان را بکشند و سران حماس و حزب الله و جبهه مقاومت را این‌گونه شهید کنند و ما در غم آن‌ها قرار بگیریم و این وحدت امت اسلام، آنان را شکست می‌دهد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در مقابل کفر بایستیم باید دندان طمع خود را برای دنیا بکشیم، تصریح کرد: امروز وظیفه علمای دین، اهل سنت یا شیعه آن است که این تذکر را به مومنین بدهند که جای دنیاطلبی نیست. کفر و جریان استکبار برای نابودی دین و اسلام به میدان آمده است و ما باید از مرز خداخواهی، خداپرستی و دین‌داری دفاع کنیم.

امام جمعه شیراز بیان کرد: وقتی عده‌ای برای خدا دست از دنیا بشویند و محکم بایستند خدای متعال پیروزی را نصیب آن‌ها خواهد کرد. نگذارید دشمن امیدوار شود و خط و نشانی که کشیده است را عملیاتی کند.

وی افزود: شیعه و اهل تسنن باید دست به دست هم دهند و احیای امت اسلامی و تفکر امت بودن و مقاومت در مقابل کسانی که با امت اسلامی در جنگ هستند را از شهدا یاد بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha