• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071915239
  • خبرنگار : 71038

دیپلمات ایرانی: خون جدیدی به حزب‌الله تزریق شده که از بمب سنگرشکن قوی‌تر است

دیپلمات ایرانی: خون جدیدی به حزب‌الله تزریق شده که از بمب سنگرشکن قوی‌تر است

سفیر ایران در موریتانی نوشت با وجود ترور دبیرکل و برخی فرماندهان ارشد حزب‌الله و حملات وحشیانه به لبنان، اما خون جدیدی به حزب‌الله تزریق شده است؛ خونی که قدرت آن، از بمب‌های سنگرشکن قوی‌تر است.

به گزارش ایسنا، «جواد ابو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت به مناسبت سالگرد هفتم اکتبر و عملیات طوفان الاقصی در یادداشتی که در رسانه‌های موریتانی منتشر شده است، به تشریح اهداف این عملیات، نتایج آن و آخرین تحولات منطقه پرداخته است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:  

 ۱- آنچه گذشت

عملیات ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ که در پاسخ به سال ها ظلم و جنایت و قتل مردم فلسطین اتفاق افتاد، فصل جدیدی را در منطقه و جهان گشود. این عملیات، آن قدر برای رژیم صهیونیستی، سنگین بود که تصمیم گرفت غزه را با خاک یکسان کند. در این راه، تمام تجهیزات جنگی و اقدامات وحشیانه دریغ را به کار گرفت. 

حامیان غربی و به ویژه آمریکا هم تمام قد در حمایت از این رژیم برآمد. حجم کشتار و ویرانی و درنده خویی رژیم منجر به ویرانی زیرساخت های زندگی در غزه شد. جان ۴۲ هزار انسان بی گناه ریخته شد. اما سعایت رژیم، اشباع نشد. حمایت غربی و سکوت بسیاری از کشورها، باعث شد این رژیم، پا را از غزه فراتر گذاشته و به کرانه باختری هم دست اندازی کند. حملات به سوریه و لبنان هم همزمان ادامه داشت. 

همه این اقدامات، رژیم صهیونیستی را راضی نکرد. در ادامه، اقدام به خرابکاری و ترور به مواضع جمهوری اسلامی بیرون و درون جمهوری اسلامی ایران کرد. حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران در روز مراسم تحلیف رئیس جمهور پزشکیان، نشان داد که خویشتن داری در برابر این رژیم، نتیجه معکوس می دهد و رژیم وحشی، وحشی تر می شود.

 همان حامیان غربی رژیم، بعد از اعلام ایران مبنی بر انتقام از اقدام به ترور هنیه در تهران، به جای رام کردن سران رژیم، مرتب به تهران پیام دادند که خویشتن داری کند. اما خویشتن داری تهران، منجر به گستاخی بیشتر رژیم و به شهادت رساندن سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و سردار نیلفروشان مستشار نظامی ایران در لبنان و تعدادی دیگر از فرماندهان مقاومت شد. سپس رژیم صهیونیستی مغرورانه مناطق مختلف لبنان را بمباران و تهدیدات خود را علیه جمهوری اسلامی ایران افزایش داد. سوال اینجاست که چه کسی باید جلوی وحشی گری رژیم را بگیرد. اگر آن را آزاد بگذاری تمام منطقه را ناآرام و اشغال می کند. ایران دریافت که خویشتن داری نه تنها کارساز نیست بلکه از سوی رژیم تعبیر به ضعف می شود. لذا در مقام دفاع از خود و محور مقاومت، تصمیم به اجرای عملیات وعده صادق یک و دو گرفت.

۲ عملیات وعده صادق، تمام استاندارهای لازم و موازین بین المللی را هم رعایت کرد. در  واقع ایران به منظور دفاع مشروع از خود بر اساس بند ۵۲ منشور ملل متحد به اسرائیل پاسخ داد.

۲-ارزیابی تحولات

الف: مقاومت، تنها مسیر موجود

مذاکره برای صلح، بزرگ ترین دروغ رژیم و غرب در خصوص فلسطین بوده است. از مذاکرات طولانی و تاریخی رهبران فلسطین با رژیم صهیوتی تا پیمان اسلو و مادرید، چیزی جز کوچک شدن سرزمین فلسطین و گسترش‌ اشغال گری و تداوم جنایت،  حاصل نشده است. در طول چند دهه گذشته، نتیجه مذاکره با رژیم صهیونیستی، از دست رفتن ۷۸ درصد خاک فلسطین و باقی ماندن فقط ۲۲ درصد آن بوده است. همین ۲۲ درصد را هم رها نمی کنند و سال هاست با گسترش شهرک سازی، سعی در اشغال بیشتر زمین باقی مانده می کنند. 

علاوه بر این همه عهدشکنی و اشغال، استمرار حملات، ترور، زندانی و ممانعت از هرگونه کمک و تسهیلات به مردم فلسطین، ظلم علیه این ملت مظلوم را دو چندان کرده است. لذا، اسرائیل هیچ راهی جز مقاومت برای مردم فلسطین باقی نگذاشته است. به عبارت دیگر، هیچ امیدی به صلح حداقلی از طریق مذاکره، وجود نداشته است.

ب: بی‌اعتباری نظام ارزش‌ها

۷ اکتبر به خوبی نشان داد که نظام ارزش ها نزد غرب، فرو پاشیده است. آنهایی که به زخمی شدن یه شهروند غربی در کلوپ شبانه به دست یک مسلمان، واکنش جهانی نشان می دهند و از همه دنیا می خواهند که آن را محکوم کنند، به سلاخی شدن ۴۲ هزار مسلمان بی گناه که اکثرشان زنان و کودکان هستند بی تفاوت اند. نسل کشی و جنایت علیه بشریت اسرائیل را، دفاع از خود می دانند. سوال اینجاست دفاع در برابر چه چیزی؟ اگر پاسخ، عملیات ۷ اکتبر است باید بگوییم اولا به هیچ عنوان این عملیات، عنوان حمله ندارد و قابل مقایسه در سطح و اندازه جنایات رژیم نیست. ثانیا، آن عملیات در واقع، دفاع حماس از ویران گری و عملیات ترور و اشغال فلسطین است که سال ها اتفاق افتاده است.

نتیجه می‌گیریم که غرب، ارزش هایی مانند حقوق بشر، حاکمیت سرزمینی و استقلال و... را صرفا برای اینکه دیگران به آنها پایبند باشند، اختراع کرده است.

ج: نتیجه‌گیری

۱- اسرائیل از تار عنکبوت سست‌تر است و اگر حمایت کامل برخی کشورها نباشد عمر این رژیم چند روزی بیشتر دوام نمی‌آورد.

۲- غزه ویران شده، سرزمین فلسطین آسیب دیده، بیش از ۴۲ هزار نفر  شهید شده اند اما مقاومت زنده است. آرمان فلسطین و قدس زنده است و انگیزه بازپس گیری سرزمین های اشغالی در میان مقاومت، قوی تر شده است.

۳- ترور دبیرکل حزب‌الله و برخی فرماندهان ارشد آن و حملات وحشیانه به لبنان، انجام شده است. اما، خون جدیدی به حزب‌الله تزریق شده است. خونی که قدرت آن، از بمب‌های سنگرشکن قوی‌تر است. 

۴- اراده بر شمشیر پیروز خواهد شد، مقاومت، مفهوم است نه سلاح. برعکس اسرائیل که پایگاه نظامی آمریکا و کارخانه تولید سلاح است، مقاومت بر مغزها و دل‌ها فرمان می‌راند. مظلوم بر ظالم پیروز می‌شود. این وعده قرآن و درس تاریخ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۲۳:۴۸

درود خدا بر سپاهیان محور مقاومت درود خدا بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران درود خدا بر سپاه قدس ایران و درود خدا بر شهدای راه قدس