• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071915225
  • خبرنگار : 50976

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از دستگیری راننده قاتل تا دستگیری سارقین به عنف

از دستگیری راننده قاتل تا دستگیری سارقین به عنف

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، خبرهایی همچون انهدام باند سارقان، دستگیری راننده قاتل و دستگیری سارقین به عنف موجود دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس امروز، ۱۹ مهر ماه از انهدام باند سارقان و دستگیری ۴ سارق سابقه‌دار و کشف ۶۰ فقره سرقت منزل در سطح شهر شیراز خبر داد. 

کاووس حبیبی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از آپارتمان‌های سطح شهر شیراز با یک شیوه و شگرد، رسیدگی به موضوع و شناسایی سارقان احتمالی در دستور کار اداره مبارزره با سرقت منزل پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، مشخص شد که ۴ نفر سارق با استفاده از یک دستگاه خودرو ال ۹۰ با پلاک جعلی، در سطح شهر تردد و با شناسایی منازل، اقدام به سرقت می‌کنند. 

 رئیس پلیس آگاهی استان فارس افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت خودرو مورد نظر در یکی از محورهای مواصلاتی شناسایی، توقیف و هر ۴ سارق دستگیر شدند.

حبیبی با اشاره به اینکه سارقان در بازجویی‌های علمی و پلیسی به ۶۰ فقره سرقت منزل ویلایی و آپارتمانی در سطح شهر شیراز اعتراف کردند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، تعدادی اموال مسروقه از قبیل طلا، تلفن همراه، سماور و ... کشف شد.

وی هشدار داد: سارقین بیشتر منازلی را مورد سرقت قرار می‌دهند که از سیستم ایمنی کمتری برخوردار است، لذا شهروندان به این نکته توجه بیشتری داشته و هنگام خروج از منزل از قفل بودن تمامی راههای ورودی و خروجی آن اطمینان حاصل کنند.

ضربه چاقو راننده به سینه شاگرد

فرمانده انتظامی لارستان گفت: راننده ۴۳ ساله که با ضربات چاقو شاگرد خود را به قتل رسانده بود، دستگیر و روانه دادسرا شد.

سیدمحمد یوسفی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: صبح امروز ۱۹ مهرماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره نزاع و درگیری منجر به جرح در کنار پمب بنزین لطیفی شهرستان لارستان به پلیس اعلام و بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مجروح به بیمارستان منتقل و به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده است.

فرمانده انتظامی لارستان ادامه داد: ماموران انتظامی در همان لحظات اولیه قاتل را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

یوسفی تصریح کرد: قاتل در بازجویی اولیه اقرار کرد که راننده یک دستگاه کامیون است و به دلیل اینکه شاگرد ۵۳ ساله‌ام در ماشین اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کرد با وی درگیر و با سلاح سرد وی را به قتل رساندم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه قاتل برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان درخواست کرد به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادثی در مواقع بروز اختلافات، از درگیری با مجرمان پرهیز و موارد را بلافاصله از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری کنند.

دستگیری سارقین به عنف در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۲ سارق به عنف در این شهرستان خبر داد.

علیرضا نوشاد در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت به عنف گوشی، ساعت مچی و گردنبند از شهروندان با تهدید قمه و زنجیر توسط راکبین یک دستگاه موتورسیکلت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز و با انجام اقدامات فنی هویت و مخفیگاه متهمین را در یکی از محلات داراب شناسایی و پس از هماهنگی قضایی موفق شدند در این خصوص ۲ نفر سارق را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه متهمان پس از مواجهه حضوری توسط مال‌باختگان شناسایی و در تحقیقات پلیس به ۵ فقره سرقت به عنف اعتراف کردند، گفت: سارقین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

نوشاد بیان کرد: پلیس به هیچ وجه اجازه گردن‌کشی و جولان را به سارقان نخواهد داد و با جدیت با افرادی که باعث ایجاد جو ناامنی در بین شهروندان شوند، برخورد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha