• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403071915034
  • خبرنگار : 50105

یک خودروساز در چین گل کاشت

یک خودروساز در چین گل کاشت

جنرال موتورز، برای اولین‌ بار در سه ماهه گذشته در چین، خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی معمولی فروخت، اگرچه این نقطه عطف در حالی است که کل تحویل‌ها همچنان کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، این خودروساز آمریکایی در سه ماه منتهی به سپتامبر بیش از ۴۲۶ هزار خودرو فروخت که ۵۳ درصد از این خودروها را خودروهای برقی باتری‌دار و  پلاگین هیبریدی‌ها تشکیل می‌دهند.

با این حال، فروش کلی نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است و بیش از سه چهارم تحویل‌های سه ماهه گذشته از سرمایه‌گذاری مشترک جنرال موتورز با سایک موتور و شرکت خودروسازی  چینی، وولینگ بوده است. بیوک، کادیلاک و شورلت کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه را به خود اختصاص دادند.

انتقال سریع چین به خودروهای برقی و رقابت شدید بین خودروسازان داخلی، فروش و سودآوری تولیدکنندگان خارجی از جمله جنرال موتورز را تحت تاثیر قرار داده است. این شرکت در نیمه اول ۲۱۰ میلیون دلار ضرر برای چین در مقایسه با اوج درآمد سالانه حدود ۲ میلیارد دلار آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ گزارش کرد.

استیو هیل، رئیس جنرال موتورز چین اظهار کرده است ما با تمرکز بر افزایش فروش و کنترل هزینه‌هایمان، اقدامات محتاطانه‌ای برای بازگشت به سودآوری در چین انجام می‌دهیم.

بلومبرگ گزارش کرد که این نقطه عطف تا حد زیادی با بازار گسترده‌تر چین مطابقت دارد، جایی که فروش خودروهای برقی و هیبریدی برای اولین‌بار در ماه جولای از خودروهای بنزینی معمولی فراتر رفت. طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل خودروهای موتور احتراق داخلی در هشت ماه اول سال ۱۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha