• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071915033
  • خبرنگار : 50980

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

علوم پزشکی همدان صاحب آزمایشگاه «واقعیت مجازی» شد

علوم پزشکی همدان صاحب آزمایشگاه «واقعیت مجازی» شد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افتتاح آزمایشگاه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با هدف شبیه‌سازی محیط و امکانات آموزشی در حوزه بالین بیمار در همدان خبر داد.

محمدمهدی مجذوبی با اشاره به افتتاح آزمایشگاه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در همدان، اظهار کرد: این آزمایشگاه به منظور تقویت کیفیت آموزش و افزایش بهره‌وری امکانات و تجهیزات در دانشگاه علوم پزشکی همدان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه در بستر کیفیت آموزش، عمق فراگیری و پایدار بودن محتوای ارائه شده نیز افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: بهره‌مندی از محیط‌های مجازی با عنوان «واقعیت مجازی» در دانشگاه‌های معتبر دنیا در حوزه آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه این بستر مرتب در حال تکامل و پیشرفت است و پس از شیوع بیماری کرونا مدنظر قرار گرفت، افزود: این امکان با سرعت و گستردگی بیشتری مورد استفاده فضاهای آموزشی در داخل و خارج از کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در طول سه سال به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها و سخت‌افزار مورد نیاز راه‌اندازی این محیط آموزشی بود، گفت: با خرید دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز و فراهم‌آوری زیرساخت‌ها، توانستیم نخستین آزمایشگاه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در علوم پزشکی همدان را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، وی یادآور شد: از جمله مزایای استفاده از این آزمایشگاه در آموزش رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، توانبخشی، پرستاری، علوم پایه و ... شبیه‌سازی محیط بالین و شرایط آموزشی در بستر مجازی است که علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های مدنظر، تبعات احتمالی خطای تمرین و تکرار را کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: مزیت دیگر این فضای آموزشی آن است که به ویژه در مهارت‌های بالینی بارها و بارها این امکان برای فراگیران فراهم می‌شود که بدون داشتن محدودیت در تعداد و تکرار فرایند آموزش، مهارت بالینی مدنظر را انجام دهد، بدون اینکه نگران آسیب دیدن بیمار یا هدررفت منابع و امکانات باشد.

 وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای مهم این آزمایشگاه آموزشی بودن آن است که محدودیت در مکان و زمان آموزش برای فراگیران و مجموعه وجود ندارد و در صورت محدودیت منابع و موارد بالینی و موقعیت‌های آموزش، می‌توان از این فضا در راستای جبران محدودیت‌ها بهره‌مند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha