• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071914991
  • خبرنگار : 50616

رونمایی از خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن معابر شهری آمل

رونمایی از خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن معابر شهری آمل

ایسنا/مازندران سامانه هوشمند کنترل متحرک ثبت تخلفات ساکن وسایل نقلیه مانند توقف غیرمجاز در معابرشهری آمل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این اقدام درپی نارضایتی ومطالبه جدی شهروندان بابت مشکلات ترافیکی، شامل افزایش تخلفاتی مانند پارک دوبل، توقف در محل ممنوعه از شهرداری و پلیس راهور داشتند، در گام نخست با خرید دو دستگاه خودروی مجهز به سامانه مکانیزه و دوربین‌های ثبت تخلفات ساکن رونمایی شد.

امروز ۱۹ مهر ماه در آیین رونمایی از این طرح، سرهنگ بیگلری رییس پلیس راهور مازندران، زارعی فرماندار، نجفی معاون فرماندارویژه آمل، مکاری رییس، ایران دوست و کمالی اعضای شورای اسلامی شهر، داودی شهردارآمل و سرهنگ باید رییس پلیس راهور حضور داشتند.

رییس پلیس راهورمازندران درآیین رونمایی از خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن معابر شهری آمل در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: این خودروها با دوربین‌هایی که در هر دو سمت آن نصب شده، با عبور از طول معابر اصلی، امکان ثبت تخلفات خودروهای پارک شده در حاشیه خیابان مانند توقف ممنوع، پارک دوبله، توقف در حریم تقاطع، توقف در ایستگاه وسایل حمل و نقل عمومی، توقف در روی خط عابر پیاده و سایر تخلفات ساکن را به‌صورت هوشمند دارا است و مطابق قانون خودروهای متخلف را جریمه وپیامک آن بلافاصله برای راننده متخلف ارسال خواهد شد.

رونمایی از خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن معابر شهری آمل

سرهنگ نصرالله بیگلری، به مزایای استفاده از این سامانه اشاره کرد و افزود: خودروهای ثبت تخلف حین عبور و مشاهده تخلفات ساکن رانندگان، بدون اغماض، با سرعت و بدون چالش و بروز حق و ناحق به اعمال قانون در مسیرهای پُرتخلف شهر، به منظور روان سازی جریان ترافیک در معابر پر تردد شهر به وسیله نظارت هوشمند تصویری، اعمال قانون کاملاً مکانیزه و خودکار تخلفات ساکن خودروها، ترویج فرهنگ پارک صحیح خودرو در محل مناسب و احترام به حقوق شهروندی، جلوگیری گره‌های ترافیکی در سطح شهر، از جمله مزایای بکارگیری از این سامانه است.

وی ضمن قدردانی از همراهی و همکاری شهروندان قانونمند گفت: امیدواریم با به کارگیری تجهیزات الکترونیکی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، روز به روز شاهد کاهش تخلفات رانندگی و ایجاد انضباط ترافیکی آرام و روان در شهر باشیم.

رونمایی از خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن معابر شهری آمل

رییس پلیس راهورمازندران، با تاکید بر هوشمند سازی و نقش آن در انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و حوادث ترافیکی، خواستار توسعه شبکه هوشمند سازی تجهیزات ترافیکی برای ارتقا فرهنگ رانندگی شد واضافه کرد، با توجه به محدودیت تعداد نیروهای پلیس راهور، تنها راه افزایش عملکرد پلیس در اعمال قانون و برخورد سریع با متخلفان، استفاده از خودروهای مکانیزه است و بررسی‌ها نشان داده که وجود این خودروها درکنار پلیس درکنترل ترافیک شهر تاثیرگذار است.

رونمایی از خودروهای مکانیزه ثبت تخلفات ساکن معابر شهری آمل

سرهنگ بیگلری یادآورشد: براساس قانون، با پیشنهاد پلیس، شهرداری که یکی از وظایفش همکاری با پلیس در تامین امنیت ترافیکی شهر و علایم و تجهیزات موردنیاز است، با  فعال شدن دو دستگاه خودرومجهز به سامانه ثبت تخلفات ساکن درشهرآمل، بعد از شهر قائمشهر، آمل دومین شهرمازندران بوده که به همت شهرداری آمل و همراهی فرمانداری ویژه وپلیس راهور به این سامانه مجهز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha