• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071914910
  • خبرنگار : 50976

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز:

افزوده شدن ۲۱ میلیارد تومان تجهیزات به سازمان آتش‌نشانی شیراز

افزوده شدن ۲۱ میلیارد تومان تجهیزات به سازمان آتش‌نشانی شیراز

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان تجهیزات و ماشین‌آلات را به ناوگان خود افزوده است. 

هادی عیدی‌پور امروز، ۱۹ شهریور ماه در آیین رونمایی از ماشین‌آلات جدید عمرانی خدمات شهری تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در فاز دوم رونمایی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان تجهیزات و ماشین‌آلات را به ناوگان خود افزوده است، اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی در راستای اجرای طرح جامع اطفاء حریق شهری که از سال ۱۴۰۰ در شورای اسلامی شهر شیراز مصوب شد، برش‌های بودجه مختلفی را برای سال‌های آتی در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی خوبی انجام شد و ادامه این برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۳ اتفاق افتاد و امروز شاهد رونمایی از ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی هستیم.

عیدی‌پور افزود: خودروی ۶ تنی با کاربری آتش‌نشانی ۲ منظوره اطفاء و نجات و همچنین خودروی ۸ تنی با کاربری آتش‌نشانی ۲ منظوره اطفاء و نجات و تعدادی از تجهیزات تیم تخصصی کوهستان خریداری شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، تصریح کرد: تجهیزات نجات ارتفاع و نجات چاه بالغ بر یک‌هزار و ۴۰۰ قطعه است و تیم تخصصی ما که کل استان فارس را پوشش می‌دهند تجهیزات کاملی دارند و ارتقای فنی خوبی پیدا کرده است.

عیدی‌پور اظهار کرد: تعداد ۴ دستگاه دوربین حرارتی به تجهیزات سازمان اضافه شده است این دوربین‌های حرارتی برای آتش‌سوزی‌ها استفاده شده و کانون حریق را نشان می‌دهد و برای پایش چادرهای مسافرتی مسافرینی که در نوروز به شهر شیراز مراجعه می‌کنند بسیار کاربرد دارد و می‌تواند منابع آتش‌زا و شعله‌های باز که در چادر استفاده می‌شود را کشف کرده و از گاز گرفتگی پیشگیری کند اما بیشترین استفاده آن برای آتش‌سوزی‌ها است که بتوانیم کانون حریق را پیدا کرده و در اتباع حریق و نجات جان شهروندان تسریع شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۴ میلیارد تومان تجهیزات حفاظت فردی برای آتش‌نشانان خریداری شده است، گفت: این تجهیزات در ایستگاه عملیاتی توزیع شده است و همکاران برای فصل زمستان می‌توانند از این تجهیزات استفاده کنند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha