• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071914905
  • منبع : نمایندگی اصفهان

برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در اصفهان

برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در اصفهان

ایسنا/اصفهان بیست‌وهفتمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، آغاز شد.

احمدرضا طحانیان، مدیر عامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه صنعت ساختمان در اصفهان، اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور ۱۲۳ شرکت‌کننده از سرلسر کشور و در فضایی به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع برگزار شده و تا ۲۱ مهرماه نیز برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

وی افزود: صنعت ساختمان به‌عنوان یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد ایران، نقشی کلیدی در اشتغال‌زایی، تولید ناخالص داخلی و توسعه زیرساخت‌های کشور دارد. این صنعت، علاوه بر تأمین مسکن مردم، تأثیر مستقیم و غیرمستقیم بر بسیاری از صنایع دیگر دارد. از تولید مصالح ساختمانی تا تجهیزات برقی و مکانیکی و حتی بخش خدمات، همگی به صنعت ساختمان وابسته هستند.

مدیر نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه رونق این صنعت پویا و چند وجهی به طور مستقیم موجب افزایش اشتغال و بهبود کیفیت زندگی شهروندان می‌شود، بیان کرد: هرچه این صنعت کارکرد خود را به درستی انجام دهد، تقاضا برای مصالح و تجهیزات ساختمانی نیز افزایش می‌یابد و این امر به رونق سایر صنایع مرتبط نیز کمک می‌کند. از سوی دیگر، رکود در این صنعت نه تنها باعث کاهش اشتغال و کاهش سرمایه‌گذاری می‌شود، بلکه به افزایش قیمت مسکن و کاهش کیفیت زیرساخت‌های شهری منجر خواهد شد.

طحانیان تصریح کرد: البته از سوی دیگر این مسئله موجب شد که بخش تاسیسات در این دوره حضور کمتری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد. با این حال، افزایش مشارکت در بخش مصالح زیربنایی و پایه به وضوح مشاهده می‌شود و فرصت‌های دیگری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه بیست و هفتمین دوره این نمایشگاه نسبت به دوره گذشته با افزایش ۱۰ درصدی متراژ و به تبع آن حضور بیشتر مشارکت‌کنندگان همراه بوده است، ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد غرفه‌ها و تنوع محصولات، امسال بخش‌های مختلفی از جمله مصالح پایه و سیستم‌های سازه‌ای، تاسیسات برقی و الکترونیکی، ابزارآلات و ماشین‌آلات ساختمانی با حضور گسترده‌تری در نمایشگاه شرکت کرده‌اند. به ویژه بخش درب و پنجره آلومینیومی، دیوار و وافل، که با افزایش متراژ و تعداد نسبت به سال گذشته، حضوری پررنگ‌تر دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های مهم این دوره، تمرکز بیشتر بر محصولات هوشمندسازی است، اضافه کرد: شرکت‌هایی به نمایندگی از اسپانیا، آلمان، ترکیه، چین، سوئیس و لهستان، محصولات و فناوری‌های نوین خود را در این حوزه به نمایش خواهند گذاشت. هوشمندسازی ساختمان به عنوان یکی از گرایش‌های جدید در ساخت‌وساز، نقشی کلیدی در بهبود کارایی، امنیت و بهره‌وری ساختمان‌ها دارد و حضور این بخش نشان‌دهنده اهمیت روزافزون آن در صنعت ساختمان کشور است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان اصفهان، بستری برای معرفی فناوری‌های نوین، محصولات جدید و ایجاد ارتباطات تجاری میان فعالان این صنعت فراهم می‌کند. شبکه‌سازی و همکاری‌های بین‌المللی از جمله دستاوردهای اصلی است که از این رویداد انتظار می‌رود. شرکت‌های داخلی و خارجی می‌توانند از این فرصت برای معرفی محصولات و خدمات خود و ایجاد مشارکت‌های تجاری جدید بهره¬مند شوند و نسبت به وضعیت کنونی این صنعت افق¬گشایی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال، بیش از ۸۰ درصد از مشارکت‌کنندگان، تولیدکنندگان مستقیم هستند و تنها ۲۰ درصد از شرکت‌ها به‌عنوان نمایندگان شرکت‌های تولیدی حضور دارند. این تمرکز بر تولیدکنندگان، حاکی از تلاش نمایشگاه برای حذف واسطه‌ها و ایجاد تعامل مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است. این امر، باعث شفافیت در معاملات و بهبود کیفیت محصولات ارائه شده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha