• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071914888
  • خبرنگار : 50180

آغاز برداشت زعفران از مزارع کرمانشاه

آغاز برداشت زعفران از مزارع کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت زعفران از مزارع استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود شش تن زعفران در استان تولید شود.

رحمان فیض‌قربانی درگفت و گو با خبرنگار ایسنا، سطح زیرکشت زعفران در استان کرمانشاه را ۸۳۰ هکتار اعلام کرد و افزود: ۲۰۰ هکتار از این سطح امسال کاشته شده و برداشت زیادی نخواهد داشت.

فیض قربانی با بیان اینکه زعفران یک کشت چند ساله است که در سالهای سوم و چهارم به پیک تولید می‌رسد، گفت: متوسط عملکرد زعفران در مزارع استان کرمانشاه ۹ کیلوگرم در هکتار است که البته این میزان در مزارعی که سال اول کشت آنها است حدود ۱۰۰ گرم در هکتار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه میزان عملکرد مزارع زعفران استان به دلیل مستعد بودن کرمانشاه برای کشت زعفران و شرایط خوب آب و هوایی و نیز کیفیت بالای خاک استان بالا است، گفت: متوسط عملکرد مزارع چند ساله زعفران استان بیش از دو برابر میانگین کشوری است.

وی با اشاره به افزایش قابل توجه تولیدات زعفران استان در سال جاری، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود شش تن زعفران در کرمانشاه برداشت شود.

فیض‌قربانی یادآور شد: سال گذشته ۳.۵ تن زعفران از مزارع استان برداشت شده بود.

فیض قربانی افزود: بر اساس آزمایشات انجام شده کیفیت زعفران تولیدی در استان کرمانشاه بالا بوده وجزو انواع مرغوب و ممتاز زعفران است.

فیض‌قربانی با بیان اینکه بجز شهرستان قصرشیرین که به دلیل گرمسیر بودن امکان کشت زعفران ندارد، در دیگر شهرستان‌های استان کرمانشاه کشت زعفران انجام می‌شود، ادامه داد: بیشترین زعفران استان در شهرستان‌های کرمانشاه، دالاهو، سنقروکلیایی، هرسین و اسلام‌آبادغرب تولید می‌شود.

فیض‌قربانی با بیان اینکه برداشت زعفران در مزارع مناطق گرمسیری استان شروع شده، گفت: کار برداشت زعفران در مزارع مناطق سردسیر استان تا آذر ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha