• پنجشنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403071914860
  • خبرنگار : 71282

در گفت و گو با ایسنا مطرح شد

چرا تعاون را ادغام کردیم؟/دولت باید به مسکن کارگری ورود کند

چرا تعاون را ادغام کردیم؟/دولت باید به مسکن کارگری ورود کند

یک فعال حوزه کار با بیان اینکه اگر به دنبال توسعه بخش تعاون بودیم نباید آن را ادغام می کردیم، تاکید کرد:در بحث ساخت مسکن کارگری دولت باید مستقیما وارد عمل شود و از ظرفیت شرکتهای ساختمانی معتبر برای ساخت مسکن کارگری استفاده کند.

ناصر چمنی در گفت‌وگو با ایسنا،‌درباره دلیل تضعیف تعاون در سالهای اخیر ابراز عقیده کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما باور به تعاون وجود ندارد و تلاشی برای ایجاد گفتمان تعاون نیز صورت نگرفته است.

وی افزود: از سوی دیگر در کشور ما بر عملکرد تعاونی‌ها نظارت نیست و همین مساله باعث شده تا برخی تعاونی‌ها مشکلاتی را برای اعضای خود به وجود بیاورند و این مساله به کل تعاونی‌ها تعمیم داده شود در حالی که اگر از ظرفیت‌های این بخش مردمی به شکل شایسته استفاده می‌شد می‌توانست آثار خود را در معیشت و مسکن مردم بگذارد.

چمنی ادامه داد: در حال حاضر بخش تعاون،در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ضعیف باقی مانده و همواره مورد غفلت واقع شده است.ادغام به بخش تعاون ضربه زد و اگر مسئولان حقیقتا به دنبال توسعه بخش تعاون بودند نباید آن را ادغام می کردند.وقتی اعتقاد به بخش تعاون کمرنگ شود طبعا این بخش تضعیف می‌شود و نمی‌تواند کارکردهای خود را در اقتصاد به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد:در دولتهای قبل بحث واگذاری تصدی‌ها با اولویت بخش تعاون به تصویب رسید و مقرر شد شرکتها به بخش تعاون فروخته شود ولی این موضوع نه تنها عملیاتی نشد بلکه کسی هم پیگیر نشد که چرا واگذاری ها به تعاون صورت نگرفته است.

این فعال کارگری درباره نقش تعاونی‌های مسکن در خانه‌دار شدن کارگران نیز گفت:عملکرد برخی از تعاونی‌های مسکن در گذشته مشکلاتی را در تحویل واحدهای مسکونی به وجود آورد و بعضا شاهد شکل‌گیری پرونده‌های شکایت بودیم در حالی که اگر نظارت بر عملکرد این تعاونی‌ها اعمال می‌شد مشکلات به حداقل می‌رسید و اطمینان به ساخت و ساز تعاونی بیشتر می‌شد.

چمنی گفت:در بحث مسکن به ویژه مسکن کارگری دولت باید مستقیما وارد عمل شود و با مجموعه‌های که قصد ساخت و ساز دارند مستقیما قرارداد ببندد.وقتی دولت تسهیلات می‌دهد خودش هم با انبوه‌ساز وارد تفاهم شود و از ظرفیت شرکت‌های ساختمانی معتبر و دارای کارنامه درخشان برای ساخت مسکن استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha