• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071814798
  • خبرنگار : 50233

روایت دکتر کولیوند از لحظات اولیه حادثه تروریستی پیجرها/ بازیابی سلامت ۸۵درصد مصدومان چشمی لبنان

روایت دکتر کولیوند از لحظات اولیه حادثه تروریستی پیجرها/ بازیابی سلامت ۸۵درصد مصدومان چشمی لبنان

ایسنا/سمنان رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان می‌گوید ۸۵ درصد مصدومان چشمی حادثه پیجرهای لبنان که به ایران اعزام شدند، سلامت‌شان را بدست آوردند.

دکتر پیرحسین کولیوند شامگاه ۱۸ مهر در یادواره ۱۱۷ شهید امدادگر استان سمنان با اشاره به حادثه تروریستی پیجرها در لبنان اظهار کرد: بعد از وقوع این جنایت، نیروهای هلال احمر جمهوری اسلامی ظرف ۶ ساعت خود را به بیروت رساندند.

وی با تشریح وضعیت دردناک این حادثه تروریستی به همراهی‌های چشم پزشکان ایرانی پرداخت و افزود: در کمتر از دو ساعت بیش از ۲۰۰ چشم پزشک ایرانی آمادگی خود را برای کمک به مصدومان این حادثه اعلام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با بیان اینکه صهیونیست‌ها در این جنایت ابزار امدادی، خدماتی و کاری را به سلاح تروریستی تبدیل کردند ادامه داد: صهیونیست‌ها مرتکب جنایات زیادی شده و مردم عادی را ترور می‌کنند.

دکتر کولیوند با تمجید از همکاری و همراهی پزشکان و نیروهای امدادی در ایران پرداخت و تصریح کرد: وقتی خبر دریافت شد، ظرف کمتر از دو ساعت افزون بر ۲۰۰ چشم پزشک در ایران برای کمک به مجروحان اعلام آمادگی کردند.

وی به تمجید از نوع‌دوستی مردم کشورمان پرداخت و افزود: تعداد زیادی از مردم خیر و نوع‌دوست ایران از پزشکان متخصص تا امدادگران داوطلب، در کنار مردم حادثه‌دیده لبنان ایستاده‌ و برای اعزام به لبنان و خدمت به این مردم مظلوم و بی‌گناه اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای هلال احمر طی ۶ساعت به بیروت پایتخت لبنان رسیدند افزود: در این حادثه بیش از سه هزار مصدوم چشمی وجود داشت که وضعیت ۷۰۰ نفر از آنان بد و وخیم بود.

وی با اشاره به تلخی‌های این حادثه تروریستی دردناک گفت: چشم های برخی از مجروحان ترکش خورده بود و مصدومان وضعیت بسیار دردناکی داشتند.

کولیوند با بیان اینکه هر کشور دیگری بود با مشکل جدی روبرو می‌شد خاطرنشان کرد: مگر در یک کشور یا بیمارستان چند اتاق عمل مختص چشم پزشکی وجود دارد؟. چقدر تجهیزات تخصصی در این بخش وجود دارد تا این حجم از مجروحان را به سرعت جراحی کنند.

وی با بیان اینکه به سرعت مجروحان به ایران منتقل و اعزام شدند گفت: علی‌رغم اینکه این حادثه با سه روز تعطیلی در ایران همزمان شده بود به سرعت همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز فراهم و مجروحان جراحی و درمان شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به موفقیت جراحی‌های انجام شده اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش و مجاهدت پزشکان و کادر درمان ۸۵ درصد مصدومان چشمی اعزامی به جمهوری اسلامی ایران، سلامت شان را بدست آورده و ترخیص شدند.

وی گفت: بیش از ۵۰۰ مجروح چشمی این حادثه تروریستی که عمدتا وضعیت سختی داشتند به ایران اعزام شدند و به سرعت جراحی و درمان و همگی با حال خوب ترخیص شدند.

دکتر کولیوند، تلاش‌های تیم‌های امدادگر و پزشکی را در ادامه مجاهدت‌های شهدا ارزیابی و تصریح کرد: مهمترین پیام شهدا نیز همین خدمت به مردم و رنجدیدگان و مظلومان است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: الگوی جوانان هلال‌احمر در خدمت به مردم و نجات جان آنها، شهدای امدادگر دوران دفاع مقدس هستند.

پیرحسین کولیوند با گرامیداشت ۱۱۷ شهید امدادگر استان سمنان تاکید کرد: راه شهدای دفاع مقدس، با خدمت به مردم در تمام صحنه‌ها و حوادث ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha