• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403071814768
  • خبرنگار : 71956

در هفته سوم مهر ماه؛

بیش از ۲۱۶ کیلوگرم شمش و ۲۴ هزار سکه به فروش رسید

بیش از ۲۱۶ کیلوگرم شمش و ۲۴ هزار سکه به فروش رسید

در هفته سوم مهر ماه در مجموع چهار جلسه حراج شمش و سکه طلا برگزار شد که متعاقب آن ۲۱۶ کیلوگرم شمش طلا و ۲۴ هزار و ۱۵۷ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، در هفته‌ای که گذشت (هفته سوم مهرماه) چهار جلسه حراج، شامل دو جلسه حراج شمش طلا و دو جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد که از زمان آغاز اولین حراج سکه، برای اولین بار شاهد برگزاری دو جلسه حراج سکه طی یک هفته از سوی مرکز مبادله ارز و طلا هستیم.

چه میزان شمش طلا معامله شد؟

در هفته سوم مهر ماه حراج‌های ۵۶ و ۵۷ شمش طلا (۱۵ و ۱۷ مهر) برگزار شد و به ترتیب ۱۴۰ و ۷۶ کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار از سوی متقاضیان، معامله و خریداری شد که حاکی از فروش ۲۱۶ کیلوگرم شمش طلا به ارزش یک هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان (۱.۱۶ همت) است.

 همچنین تا امروز، طی ۵۷ جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله، ۱۰ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم شمش مورد دادوستد قرار گرفته که در نتیجه آن بیش از ۴۸,۳ هزار میلیارد تومان (۴۸.۳ همت) ارز حاصل از صادرات (شمش عرضه شده برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان) به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

تخصیص بیش از ۲۴ هزار سکه طی دو جلسه حراج

همان طور که گفته شد، در هفته سوم مهر ماه برای اولین بار دو جلسه حراج سکه در تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار شد. اخیرا نیز، در این رابطه سخنگوی مرکز مبادله گفت: در هفته‌های اخیر با توجه به نیازهای بازار به تامین سکه از سمت بانک مرکزی، برنامه مرکز مبادله برگزاری دو جلسه حراج سکه تا اطلاع ثانویه است تا بتوانیم نیازهای متقاضیان به سکه از طریق حراج سکه در مرکز مبادله تامین شود.

در روزهای دوشنبه و چهارشنبه مورخ ۱۶ و ۱۸ مهرماه جلسات بیستم و بیست و یکم حراج سکه برگزار شد که در نتیجه آن به ترتیب ۱۷ هزار و ۹۴۶ و شش هزار و ۲۱۱ قطعه انواع سکه به برندگان حراج، اختصاص داده شد.

ربع سکه در جایگاه اول تقاضا

با توجه به نتایج اعلام شده از جلسات حراج سکه طی هفته سوم مهر ماه، ۲۴ هزار و ۱۵۷ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافته که شامل ۱۲ هزار و ۵۰۱ قطعه ربع سکه، شش هزار و ۸۵۲ قطعه نیم سکه و چهار هزار و ۸۰۴ قطعه تمام سکه، شد.

گفتنی است؛  از ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲ که اولین جلسه حراج سکه برگزار شد، تا امروز، طی بیست و یک جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در مجموع ۳۵۹ هزار و ۳۰۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان تخصیص داده شده است که سهم ربع سکه از این حجم تخصیص ۱۹۳ هزار و ۵۵۸ قطعه، نیم سکه ۶۴ هزار و ۹۴۵ قطعه و تمام سکه ۱۰۰ هزار و ۷۹۹ قطعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha