• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071814733
  • خبرنگار : 50187

در نشست فعالان اقتصادی با بازرس کل کرمان طرح شد

فضای کسب و کار کرمان پیچیده است/ اقتصاد، پاشنه آشیل کشور

فضای کسب و کار کرمان پیچیده است/ اقتصاد، پاشنه آشیل کشور

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان با بیان اینکه فضای کسب و کار کرمان پیچیده است، گفت: اگر مسیر ریل‌گذاری اقتصاد استان تنظیم نشود و شیوه‌های حکمرانی اصلاح نشود، در شاخص‌های توسعه پیشرفتی نخواهیم داشت.

سیدمهدی طبیب زاده ۱۸ مهرماه در نشست فعالان اقتصادی با مدیرکل بازرسی استان کرمان ضمن تشکر از برگزاری این نشست، اظهار کرد: حمایت دستگاه قضایی از فعالان اقتصادی را در کشور و استان می‌بینیم.

وی در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی گفت: بخش خصوصی واقعی در کرمان حامی ندارد و فرآیندهای اخذ مجوزها طولانی است.

طبیب زاده با اشاره به اینکه فضای کسب و کار استان کرمان پیچیده و هزینه‌بر است، افزود: اگر مسیر ریل‌گذاری اقتصاد استان تنظیم نشود و شیوه‌های حکمرانی اصلاح نشود، در شاخص‌های توسعه پیشرفتی نخواهیم داشت. البته در سال‌های گذشته و همه دولت‌ها کار شده اما ممکن است خوب کار نشده باشد.

همچنین عباس جبالبارزی، از فعالان اقتصادی و ناظر کسب و کار اتاق بازرگانی استان کرمان در این نشست بیان کرد: پاشنه آشیل کشور اقتصاد است و دشمن همین عرصه را نشانه گرفته است. 

وی با اشاره به نامگذاری اقتصادی سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری، گفت: باید ببینیم چقدر در تحقق این شعارها موفق بوده‌ایم.

جبالبارزی با اشاره به مشکلات اصلی فعالان اقتصادی بیان کرد: ما قبول نداریم که مشکل تهران است. اگر بخشنامه‌ای خلاف قانون است، مدیری که آن را اجرا می‌کند، دارد قانون را زیر پا می‌گذارد و باید به بالادست اعلام کند.

این فعال اقتصادی گفت: روسا و کارشناسان سازمان‌ها متاسفانه آنچه که قانون است را ارجح نمی‌دانند و اگر بخشنامه‌ای بیاید که تفسیر داشته و قانون را دور بزند، آن را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به رتبه استان کرمان در تولید محصولات استراتژیک، معدن، کشاورزی و ... افزود: با این وجود اما جزء استان‌های محروم به ویژه در جنوب کشور هستیم.

جبالبارزی در ادامه با اشاره به اینکه واحدهای کوچک و متوسط در استان شکل نگرفته‌اند، تصریح کرد: واحدهای کاملا خصوصی در استان کرمان شکل نگرفته و سوال این است نقش شرکت‌های بزرگ معدنی در توسعه استان چیست؟
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha