• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403071814730
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استان خبر داد

وقوع ۱۲ زلزله بالای سه ریشتر در کهگیلویه و بویراحمد طی ۶ ماهه امسال

وقوع ۱۲ زلزله بالای سه ریشتر در کهگیلویه و بویراحمد طی ۶ ماهه امسال

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:طی ۶ ماهه امسال ۱۲ زلزله بالای سه ریشتر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

علیرضا نیکروز در نشست هماهنگی برنامه های روز جهانی کاهش بلایای طبیعی ۱۳ اکتبر مصادف با ۲۲ مهر افزود: در سیل مانسون بخاطر هماهنگی بین بخشی، هم افزایی شکل گرفته و بویژه در حوزه رسانه از بروز خسارت جانی جلوگیری شد.
وی اظهار کرد: رسانه ها در سیل مانسون در خط اول آگاهی بخشی قرار داشتند، رصد لحظه ای و اطلاع رسانی از وضعیت توسط رسانه ها انجام شد. با وجود ۳۰ هزار عشایر و گردشگران زیادی در استان و ثبت بیشترین بارندگی خسارت جانی در سطح استان نداشتیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عبور از بارش های سنگین سال ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: بخش زیادی از این مدیریت در حوزه رسانه بوده است.

نیکروز با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در هفته کاهش بلایای طبیعی تصریح کرد: آموزش در حوزه‌های مختلف برای کاهش بلایای طبیعی باید در اولویت دستگاه‌های خدمات رسان و نهادهای عضو مدیریت بحران این استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های مخاطره آمیز است ارائه آموزش در سطوح مختلف نقش مهمی در کاهش بلایای طبیعی دارد. رسانه‌ها به عنوان بحران یار ستاد مدیریت بحران استان عمل می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برنامه های مختلفی برای این روز پیش بینی شده که نیاز است همه دستگاه‌ها بخصوص مدارس و دانشگاه‌های استان همکاری لازم را داشته باشند.

نیکروز بر برگزاری مانور سراسری در همه ادارت این استان تاکید کرد و افزود: جمعیت هلال احمر برای هدفمند کردن آموزش همگانی مواجهه با مخاطرات اجرای این مانور را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه ۴۵ گسل زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه این استان روی گسل زلزله مستعد تخریب‌های گسترده هنگام بروز زمین لرزه مواجه است باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمات رسانی بهتر در مواقع بحرانی به نحو احسن استفاده کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های حساس و در موقعیت با تراکم بالای زلزله است که توجه به موضوع ایمن سازی و رعایت مسائل فنی در ساخت و سازها و شناسایی پهنه های زلزله خیز در این استان به شدت احساس می شود.
نیکروز تصریح کرد: امتداد گسل کازرون در استان فارس نیز از حوزه مرکزی شهر یاسوج عبور می کند و گسل شهرستان دنا نیز از گسل‌های زاگرس مرکزی به شمار می رود که این دو نقطه نمودی از خطر ریسک پذیری و تراکم بالای زلزله در این استان است.

وی اظهار کرد: طی ۶ ماهه امسال ۱۲ زلزله بالای سه ریشتر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است که این تعداد زمین لرزه تلفات و خساراتی در پی نداشتند.

به گزارش ایسنا، همچنین قیصری مشاور رسانه استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: از اطلاع رسانی و آگاهی بخشی رسانه‌ها به مردم استان در زمینه‌های مختلف تقدیر و تشکر می‌کنم و باید برای توسعه استان دست در دست هم دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha