• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071814708
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

برگزاری هجدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران در دانشگاه صنعتی سهند

برگزاری هجدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران در دانشگاه صنعتی سهند

ایسنا/آذربایجان شرقی هجدهمین کنگره ملی مهندسی شیمی ایران در دانشگاه صنعتی سهند آغاز به کار کرد.

این کنگره به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد علمی و فناورانه حوزه مهندسی شیمی در ۱۹ محور اصلی و یک محور اختصاصی با عنوان احیای دریاچه ارومیه از منظر مهندسی شیمی با به مدت سه روز برگزار می‌شود.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران در مراسم افتتاحیه این کنگره با اشاره به عدم تعریف بازیگران عرصه فناوری در حوزه نفت، اصلاح نگرش و بازتعریف انتظارات و نقش ذینفعان و بازیگران زیست‌بوم فناوری را برای ترسیم نقشه راه در این بخش را از مهم‌ترین رویکردهای این شرکت عنوان کرد.

محمدصادق عظیمی فر با بیان اینکه یکپارچگی در پالایشگاه‌ها در مقوله فناوری وجود ندارد هم‌افزایی و همگرایی بین پالایشگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای حمایت مؤثر دولت از مجموعه‌های فعال در حوزه فناوری صنعت نفت را ضروری دانست.

وی از ناترازی انرژی به‌عنوان یکی از چالش‌های اساسی کشور یاد و خاطرنشان کرد: روزانه حدود ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود که به‌منظور افزایش تولید و بهره‌وری، بهینه‌سازی مصرف بنزین و استفاده از ظرفیت خالی پالایشگاه‌ها محوری‌ترین و کلیدی‌ترین کار توجه به مقوله فناوری و تحقیق و توسعه است.

رئیس دانشگاه صنعتی سهند نیز برگزاری این کنگره را فرصتی مغتنم برای تبادل افکار بین متخصصان حوزه مهندسی شیمی و ارائه دستاوردهای پژوهشی در این حوزه خواند و گفت: ۸۲۱ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال‌شده که از این تعداد ۶۸۰ مقاله پذیرفته‌شده و حدود ۱۵۰ مقاله به‌صورت سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

اسماعیل فاتحی فر با اشاره به تصویب ایجاد پردیس علم و فناوری در هیات امنای این دانشگاه افزود: این پردیس به مساحت ۷۵ هکتار با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی و فضای مناسبی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای رسالت دانشگاه فراهم می‌کند.

امید خواه، نائب رئیس انجمن مهندسی شیمی ایران هم از اهمیت، کاربرد و جایگاه این رشته در صنایع مختلف کشور سخن گفت و اقدامات و برنامه‌های مختلف این انجمن برای مهندسان و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی شیمی را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، پدیده‌های انتقال، ترمودینامیک و تعادل فازی، فرآیندهای جداسازی، مدل‌سازی و شبیه‌سازی، دینامیک سیالات محاسباتی، سینتیک، کاتالیست و طرح راکتور، زیست‌فناوری و مهندسی زیست فرآیند، مهندسی پزشکی، صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی، فناوری نانو، نفت و مهندسی مخازن، تولید، فراوری و تبدیل گاز طبیعی، فناوری سبز و تجدید پذیر از محورهای این کنگره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha