• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071814698
  • خبرنگار : 50040

فرماندار شهرستان لنگرود تاکید کرد

لایروبی آب بندان، تنش کشاورزی را کم می کند

لایروبی آب بندان، تنش کشاورزی را کم می کند

ایسنا/گیلان فرماندار لنگرود، با بیان اینکه لایروبی آب بندان ها با نظارت کارشناسان آب منطقه ای استان انجام می شود، گفت: لایروبی آب بندان ها و سایر منابع آبی به کاهش تنش در فصل کشاورزی کمک می کند.

محمدرضا جلالی امروز، ۱۸ مهرماه در حاشیه بازدید از آب بندان های شهرستان لنگرود که با همراهی دادستان و تعدادی از مسئولان و کارشناسان ذی ربط در حوزه آب کشاورزی انجام شد، اظهار کرد: آب بندان ها و پهنه های آبی شهرستان لنگرود طی دهه های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته و لایروبی نشده بود.

وی از انعقاد قرارداد با پیمانکار جهت لایروبی آب بندان ۳۵ هکتاری پاپکیاده خبر داد و افزود: این منطقه جزو پرتنش ترین مناطق کشاورزی شهرستان طی سال های گذشته بوده و خوشبختانه بالغ بر ۱۵ هکتار آن را لایروبی کردیم که توانسته در همین حد، تنش آبی را کاهش دهد.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه لایروبی آب بندان ها با نظارت کارشناسان آب منطقه ای استان انجام می شود، عنوان کرد: با اتمام کار و با رعایت همه اصول و قوانین، ظرفیت ذخیره سازی نزولات آسمانی در آب بندان ها افزایش می یاید و مردم می توانند در فصول کشاورزی از این منابع آبی نهایت بهره برداری را داشته باشند.

جلالی وسعت آب بندان های کیاکلایه و گالش کلام را به ترتیب ۵۷ و ۳۵ هکتار دانست و گفت: طی روزهای آینده درباره لایروبی سایر پهنه های آبی شهرستان تصمیم گیری خواهیم کرد.

وی اراضی کشاورزی شهرستان لنگرود را در انتهای شبکه آبخور سد سفیدرود دانست و خاطرنشان کرد: همه ساله با تنش آبی مواجه هستیم، اما طی سه سال گذشته به دلیل کاهش نزولات آسمانی، این تنش بیشتر احساس شده است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه لایروبی آب بندان ها و سایر منابع آبی به کاهش تنش در فصل کشاورزی کمک می کند، ادامه داد: با عنایت الهی و همکاری مردم و استفاده از منابع آبی موجود، توانستیم سال زراعی جاری را پشت سر بگذاریم.

شهرستان لنگرود ۹۲ آب بندان دارد

قربانعلی پورمسیب، مدیر اداره منابع آب شهرستان لنگرود نیز، با اشاره به قرار گرفتن اراضی کشاورزی این شهرستان در پایین دست سد، اظهار کرد: برای لایروبی ۱۴۲ هکتار از آب بندان های شهرستان لنگرود برنامه ریزی و کار را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از آب بندان ها آماده سازی شده است، گفت: با آبگیری بخشی از این آب بندان ها طی سال گذشته، کشاورزان سال زراعی جاری را با کاهش تنش پشت سر گذاشتند.

مدیر اداره منابع آب لنگرود با تاکید بر لزوم بهره برداری از کلیه آب بندان های شهرستان، اضافه کرد: ۹۲ آب بندان کوچک و بزرگ داریم که ۲۰ درصد آنها فعال است و با اتمام لایروبی ۱۴۲ هکتاری، ۳۰ درصد به چرخه آب شهرستان اضافه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha