• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403071814570
  • خبرنگار : 50136

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی:

توسعه کشاورزی دانش بنیان تنها راه برون رفت از چالش آب است

توسعه کشاورزی دانش بنیان تنها راه برون رفت از چالش آب است

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به قرار گرفتن ایران در محدوده کمربند خشک دنیا و افزایش سه برابری تبخیر و کمی نزولات آسمانی، مدیریت بهینه منابع آبی و توسعه کشاورزی دانش بنیان تنها راه برون رفت از چالش آب و توسعه پایدار بخش کشاورزی است.

خسرو شهبازی ۱۸ مهر ماه در دومین رویداد فناوری کشاورزی دانش بنیان و بهره ور بر مبنای حل چالشهای راهبردی و مسئله محور که در جهاد کشاورزی استان برگزار شد با اشاره به محدویت‌های موجود در زمینه منابع آبی و اقلیمی با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها اظهارکرد: امیدواریم با مشارکت شرکتهای بخش خصوصی و نفوذ دانش در عرصه کشاورزی بتوانیم میزان بهره وری در بخش کشاورزی را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش محدودیت منابع آبی، جمعیت دنیا در سال ۲۰۵۰ به بیش از ۹ میلیارد افزایش خواهد یافت که برای تامین امنیت غذایی در دنیا، باید تولید ۶۰ درصد مواد غذایی افزایش یابد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه برای کمک به حل بحران خشکی دریاچه ارومیه و افزایش ضریب نفوذ علم و دانش در بین کشاورزان ما نیازمند همراهی محققان و دانشگاهیان با این بخش هستیم، افزود: دانشکده کشاورزی آذربایجان‌غربی جزو سومین دانشگاه برتر کشور معرفی شده است که امیدواریم با باتوجه به ارتقای امتیاز علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در بین سایر استانهای کشور در سال جاری نیز شاهد شتاب بخشی به روند انتقال یافته‌های تحقیقاتی به مزارع و بخشهای بهره برداری در استان باشیم.

وی همچنین با تاکید براهمیت نفوذ فناوری و انتقال دانش به بخش کشاورزی از طریق ترویج روش‌های نوین، بیان کرد: با حرکت به سمت کشاورزی تجاری ضمن افزایش درآمد کشاورزان زمینه حضور بیشتر محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha