• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071814529
  • خبرنگار : 71496

بغداد اهانت رسانه رژیم صهیونیستی به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد

بغداد اهانت رسانه رژیم صهیونیستی به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد

دولت عراق امروز (چهارشنبه) ضمن اعلام مخالفت شدید خود نسبت به اهانت به آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان عراق از سوی برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، از جامعه جهانی خواست تلاش‌هایی را که برای ضربه زدن به شخصیت‌های بانفوذ و دارای جایگاه جهانی انجام می‌شود، محکوم کند.

به گزارش ایسنا، «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق امروز در بیانیه‌ای اظهار کرد: بعد از آنکه رژیم صهیونیستی وارد جنگ نسل‌کشی شد و جنایات آشکاری را علیه بشریت مرتکب شد و آشکارا دست به کشتار و جنگ در غزه و لبنان زد، اکنون نوبت رسانه‌های نژادپرست آن رسیده که تلاش مذبوحانه‌ای را برای اهانت به جایگاه مرجعیت عالی قدر شیعیان انجام دهند.

العوادی گفت: دولت عراق شدیدا مخالفت خود را با هرگونه اهانت به جایگاه مرجعیتمان که از احترام در میان تمامی مردم عراق، جهان عرب و اسلام و جامعه جهانی برخوردار است، اعلام کرده و درباره خطرات این تلاش‌ها که بر رویکردی نژادپرستانه و اهانت به مقدسات ملت‌ها متکی است، هشدار می‌دهد. این اقدامات می‌تواند دامنه جنگ را گسترش داده و امنیت و صلح جهانی را در معرض خطری واقعی قرار دهد.

این مسوول دولت عراق در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی ثابت کرد که تنها گروهی جنایتکار است که با ایجاد بحران‌ها و حمایت از حملات و جنگ‌ها زنده است.

به گزارش سایت «شفق نیوز» عراق، سخنگوی دولت عراق همچنین از دبیرکل سازمان ملل و تمامی محافل این سازمان و محافل بین‌المللی خواست مخالفت خود را با هر اقدامی را که احساسات مسلمانان را خدشه‌دار می‌کند و تمامی تلاش‌ها برای ضربه زدن به شخصیت‌های بانفوذ و محترم در جهان را اعلام کرده و آنها را محکوم کنند.

او افزود: دولت و ملت عراق تمام تلاش خود را برای متوقف کردن جنگ به کار گرفتند اما رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی آن در کنار ناکامی جامعه جهانی موجب وخامت اوضاع شدند و امروز نیز سعی دارند با اهانت بر جنایات آشکار خود سرپوش بگذارند. ما مخالف تمامی این اقدامات هستیم و آن را تعرضی جدی می‌دانیم که هرگز موضعگیری قاطع و اصولی عراق در برابر تمامی مسائل سرنوشت‌ساز و مهم را تغییر نخواهد داد.

پیشتر رئیس جماعت علمای عراق نیز اعلام کرد: تهدیدهای اشغالگران علیه آیت‌الله سید علی سیستانی و دیگران مؤید این است که «اسرائیل» علیه ما اعلام جنگ مذهبی کرده است.

«شیخ الملا»، رئیس جماعت علمای عراق به المیادین تاکید کرد: اشغالگران تلاش می‌کنند جنگ را به گونه‌ای تغییر دهند که گویی متوجه یک طایفه خاص است، چیزی که در آن موفق نخواهند شد.

شیخ الملا افزود: اشغالگران دوستدار باندهای جنایتکار «داعش» هستند که سید علی سیستانی خواستار مبارزه با آنها شد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی همه کارت‌های خود را از دست داده است و اکنون در تلاش است تا با ریسمان طایفه‌گرایی بازی کند و بین مسلمانان تفرقه افکند.

شیخ الملا همچنین به المیادین گفت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای قبلاً نسبت به تلاش این رژیم برای گسترش سم تفرقه بین مسلمانان هشدار داده بود و علما از درایت بالایی برخوردارند. اشغالگران هرگز قادر نخواهند بود به سید علی سیستانی فرزانه که در خاموش کردن آتش فتنه پیشگام بود، آسیبی برسانند.

شیخ الملا تاکید کرد: ما همبستگی کامل خود را با سید علی سیستانی و با هر عالمی که در برابر باطل ایستاده است، اعلام می‌کنیم.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی که رویکردی راستگرا دارد، عصر سه‌شنبه در حرکتی اهانت‌آمیز تصویر آیت‌الله سیستانی را در فهرست اهداف احتمالی ترور منتشر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha