• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071814478
  • خبرنگار : 50176

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان خبر داد

دیدار با ۲۰۷۳ خانواده شهید در لرستان

دیدار با ۲۰۷۳ خانواده شهید در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از دیدار با ۲۰۷۳ خانواده شهید در قالب رزمایش دیدار با خانواده شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استان خبر داد.

سردار نعمت‌اله باقری هجدهم مهرماه در جلسه ستاد برگزاری دومین کنگره ملی شهدای لرستان با بیان اینکه باید از ظرفیت و تجربه اولین کنگره ملی شهدای لرستان در راستای برگزاری هرچه باشکوهتر دومین کنگره ملی شهدای استان بهره گرفت، افزود: ضرورت دارد یک آسیب‎شناسی از نقاط قوت و ضعف اولین کنگره ملی شهدای لرستان انجام پذیرد تا کنگره دوم به گونه‌ای برگزار شود که در شأن استان و مقام شهدا باشد.

وی با اشاره به اینکه مراحل اجرایی کنگره دوم از ۲۷ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری همزمان با یادواره شهدای عملیات حاج عمران آغاز شده است، ادامه داد: نخستین جلسه استانی مربوط به دومین کنگره ملی شهدای لرستان نیز امروز با حضور اعضای کمیته‌ها تشکیل شد و اعضای کنگره در جریان سیاست‌های کلی کنگره قرار گرفتند.

باقری نبود یک مکان مستقل برای دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای لرستان را یک ضعف مهم دانست و اضافه کرد: اگر دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای لرستان یک مکان مستقل داشته باشد کمیته‌ها می‎توانند جلسات خود را در این دبیرخانه برگزار کنند.

باقری به چاپ چندین عنوان کتاب، تولید فیلم‌های کوتاه و تهیه تمثال مربوط به شهدا در جریان اولین کنگره ملی شهدای استان اشاره کرد و گفت: نباید فقط به‌دنبال این باشیم کتابی مرتبط با شهدا به چاپ برسد بلکه هدف اصلی ما باید این باشد زمینه مطالعه این کتاب‎ها را فراهم کنیم یعنی هم کمیت و هم کیفیت مورد نظر باشد.

وی با اشاره به نقش مهم رزمندگان لرستانی در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس و اینکه این نقش‌آفرینی‎ها تاکنون به خوبی به جامعه معرفی نشده است، اظهار کرد: فیلم کوتاه و انیمیشن‌ها هم در حوزه شهدا و عملیات‌های دفاع مقدس بسیار تأثیرگذار هستند.

باقری با بیان اینکه برگزاری چندین اجلاسیه شهدا از جمله شهدای غریب، دانشجومعلم و رسانه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: ضرورت دارد یادواره‌های شهدای شهرستانی و آبروی محله در دستور کار قرار بگیرد و یادواره‌های مختلف دانش‌آموزی، فرهنگیان، دانشجویی، کارگری، طلاب، ورزشکاران و ... نیز برگزار شود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری یادواره‌های شهرستانی و آبروی محله و اینکه با برگزاری یادواره‌های شهدا می‎توان روحیه شهادت‌طلبی را به جامعه تزریق کرد، تصریح کرد: باید بخشهای دیگر جامعه را نیز به این برنامه‌ها وارد و طیف جوان و نوجوان را با این مسائل آشنا کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان به اجرای رزمایش دیدار با خانواده شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استان از سوی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) اشاره و اظهار کرد: تاکنون در قالب این برنامه با دو هزار و ۷۳ خانواده شهید و جانبازان بالای ۷۰ درصد دیدار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha