• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071814446
  • خبرنگار : 50981

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد؛

بازی برای کودک به اندازه تغذیه مهم است

بازی برای کودک به اندازه تغذیه مهم است

ایسنا/یزد کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزستی استان یزد ضمن بیان اینکه امروزه اثرگذارترین و پرکاربردترین برنامه‌های آموزشی بر مبنای بازی تدوین می‌شود، گفت: بازی در زندگی یک کودک به اندازه تغذیه اهمیت دارد و پرمعناترین فرایند برای یادگیری در کودکان و اثربخش‌ترین روش برای یادگیری مهارت‌ها و هنجارها در آنهاست.

«فاطمه محمدی» در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: بازی‌های حرکتی برای کودکان یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به آنها در رشد و سلامت جسمی و ذهنی است؛ بازی‌های حرکتی می‌تواند به کودکان کمک کند تا مهارت‌های حرکتی و جسمی خود را توسعه دهند.

وی افزود: هنگامی که بازی‌های حرکتی به صورت گروهی صورت گیرد، نقش مهمی در ارتقا مهارت‌های اجتماعی ایفا می‌کنند و منجر به تقویت روابط اجتماعی می‌شوند.

این کارشناس بهزیستی استان با اشاره به این که بازی‌هایی که همراه با تحرک و فعالیت زیاد هستند، می‌توانند تأثیر زیادی بر احساسات کودک داشته باشند، عنوان کرد: با انجام بازی‌های حرکتی، کودکان می‌توانند با احساسات خود بهتر کنار بیایند و احساسات شادی، هیجان، استرس و خشم را تجربه و آنها را کنترل کنند.

وی ادامه داد: این نوع بازی‌ها منجر به بهبود قدرت، هماهنگی و تعادل کودکان و باعث تقویت سیستم قلبی عروقی، کاهش خطر ابتلاء به چاقی، دیابت، فشار خون بالا و سایر بیماری‌های مزمن می‌شوند.

محمدی ضمن بیان این که بازی‌های حرکتی می‌توانند به کودکان کمک کنند تا سلامت روان خود را بهبود ببخشند، تصریح کرد: این نوع بازی‌ها باعث افزایش تحرک و کاهش استرس و اضطراب می‌شوند و همچنین فعالیت بدنی بالا منجر به افزایش انرژی و بهبود خلق و خوی کودکان خواهد شد.

به گفته وی، با انجام این بازی‌ها و داشتن فعالیت بدنی بالا، کودکان می‌توانند خلاقیت خود را بیان کنند.

این کارشناس با اشاره به این که بازی‌درمانی یکی از روش‌های علمی و معتبر برای حمایت از رشد و توسعه کودکان است، عنوان کرد: این روش با تکیه بر تحقیقات و شواهد علمی، به عنوان یک ابزار مؤثر در ارتقاء سلامت روانی، اجتماعی و شناختی کودکان شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: در این روش طی انجام بازی، کودکان با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند که نیازمند حل مسئله، تصمیم‌گیری و استفاده از تخیل است و این چالش‌ها به تدریج باعث تقویت مهارت‌های شناختی و افزایش هوش کودکان می‌شود.

کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان با اشاره به این که از فواید بازی می‌توان درک نظم و ترتیب را نام برد، افزود: قوانین بازی همچون نحوه شروع، ادامه و خاتمه بازی، فرصت مناسبی برای کودک فراهم می کند تا درباره نظم نکات بیشتری بیاموزد.

محمدی در پایان نیز یادآور شد: والدین نقش بسیار مهمی در حمایت از کودکان در فرایند بازی دارند آنها می‌توانند با انتخاب بازی‌های مناسب و فراهم کردن محیطی امن به کودکان کمک کنند تا از این روش به بهترین شکل ممکن بهره ‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha