• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071814387
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول خبر داد

قرارگیری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع ۹ دانشگاه برتر کشور

قرارگیری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع ۹ دانشگاه برتر کشور

ایسنا/لرستان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان از قرارگیری این دانشگاه در جمع ۹ دانشگاه برتر کشور خبر داد و گفت: این نتایج براساس رتبه بندی جهانی تایمز بوده است.

بهرام کمره‌ای در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نتایج ویرایش ۲۰۲۵ رتبه‌بندی جهانی تایمز اعلام شد و بر اساس آن دانشگاه علوم پزشکی لرستان در اولین ورود به این نظام رتبه بندی در دسته ۸۰۰-۶۰۱ قرار گرفت.

وی اضافه کرد: نظام رتبه‌بندی مذکور دومین نظام رتبه‌بندی مرجع در سطح بین‌المللی بوده که در آخرین ویرایش خود، ۲۰۹۲ دانشگاه برتر از سرتاسر دنیا را رتبه‌بندی کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود:  ۷۶۵ دانشگاه نیز در سال گذشته درخواست ورود به نظام رتبه‌بندی مذکور را داشتند که درخواست آنها به دلیل نداشتن شرایط لازم رد شده است.

کمره‌ای با بیان اینکه براساس ویرایش ۲۰۲۵ رتبه‌بندی جهانی تایمز، ۸۰ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران رتبه‌بندی شدند، یادآور شد: براین اساس، دانشگاه علوم پزشکی لرستان برترین دانشگاه استان بوده و در جمع ۹ دانشگاه برتر کشور جای گرفته است.

وی با بیان اینکه از دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۳۰ دانشگاه در نظام مذکور رتبه‌بندی شده‌اند که لرستان در جمع سه دسته برتر کشور قرار گرفته است، بیان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تبریز، بقیه‌الله، شهید بهشتی، قزوین، کردستان، بابل، ارومیه، البرز و مازندران نیز مانند دانشگاه علوم پزشکی لرستان موفق شده‌اند تا در دسته ۸۰۰-۶۰۱ دنیا قرار بگیرند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: نظام رتبه‌بندی تایمز از پنج معیار آموزش، محیط پژوهشی، کیفیت پژوهش، صنعت و نوآوری و وجهه بین‌الملل برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها استفاده می‌کند که هر یک از این معیارها ترکیبی از شاخص‌ها برای رتبه‌بندی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha