• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403071814371
  • خبرنگار : 71974

همایش «الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری» در آذر برگزار می‌شود

همایش «الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری» در آذر برگزار می‌شود

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای دستیابی به تحول، شورای انقلاب فرهنگی در گام دوم خود بر تحول در حکمرانی فرهنگ و علم کشور متمرکز شده است. به همین منظور، با استفاده از صاحب‌نظران در کشور و دانشگاه‌ها و خبرگان، برگزاری همایشی علمی با هدف بهره‌مندی از خرد جمعی را در دستور کار قرار داده‌ایم. این همایش به میزبانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۲ آذرماه برگزار خواهد شد

به گزارش ایسنا، غلامرضا سلیمی، معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در نشست خبری امروز اظهار کرد: امسال چهلمین سالگرد تأسیس انقلاب فرهنگی است. در ۱۹ آذر سال ۱۳۶۳، پس از چهار سال از شروع کار این ستاد، به شورای انقلاب فرهنگی ارتقا یافت.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند که برای برداشتن گام‌های استوار باید گذشته را به‌درستی شناخت؛ در غیر این صورت، آینده با تهدید مواجه خواهد شد.

سلیمی تصریح کرد: شورای انقلاب فرهنگی در آستانه چهلمین سالگرد فعالیت خود باید گام تحولی خود را بردارد. چهار سال ابتدایی پس از ارتقا ستاد را می‌توان دوران تولد آن نام‌گذاری کرد. از سال ۱۳۶۳، با وجود فراز و نشیب‌ها، شورا در دوران تکامل قرار دارد، اما هنوز با وضعیت مطلوب خود فاصله دارد.

وی ادامه داد: برای دستیابی به تحول، شورای انقلاب فرهنگی در گام دوم خود بر تحول در حکمرانی فرهنگ و علم کشور متمرکز شده است. به همین منظور، با استفاده از صاحب‌نظران در کشور و دانشگاه‌ها و خبرگان، برگزاری همایشی علمی با هدف بهره‌مندی از خرد جمعی را در دستور کار قرار داده‌ایم. این همایش به میزبانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۱۲ آذرماه برگزار خواهد شد.

وی درباره محورهای همایش اظهار کرد: این همایش با عنوان "الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری" برگزار می‌شود و در آن، با بررسی گذشته و رصد آینده، دو محور الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری در نظر و عمل مورد بررسی قرار می‌گیرد.» سلیمی همچنین به محورهای عملی همایش اشاره کرد و گفت: «در محور "حکمرانی علم و فناوری در مقام عمل"، موضوعاتی نظیر نقشه جامع علمی کشور، سند دانش‌بنیان امنیت غذایی، سیاست‌های آمایش آموزش عالی، سند ملی هوش مصنوعی و بسیاری از دیگر اسناد کلان علمی بررسی خواهند شد.

وی در پایان تأکید کرد: «پژوهشگران می‌توانند چکیده مقالات خود را تا ۳۰ مهرماه و اصل مقالات را تا ۳۰ آبان ارسال کنند. این همایش با بررسی ۱۲ محور حکمرانی علم و فناوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha