• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403071814324
  • خبرنگار : 50672

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان مطرح کرد

امدادرسانی هلال احمر گلستان به ۲ هزار مصدوم در سال جاری

امدادرسانی هلال احمر گلستان به ۲ هزار مصدوم در سال جاری

ایسنا/گلستان مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر گلستان از پوشش امدادی امدادگران و نجاتگران این استان به یک هزار و ۱۸۴ عملیات در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این حوادث بیش از دو هزار نفر مصدوم شدند.

قاسم غریب آبادی امروز چهارشنبه ۱۸ مهر در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به عملیات‌های امدادی ۶ ماهه نخست سال اظهار کرد: نیروهای امدادی استان در این بازه به یک هزار و ۱۸۴ حادثه اعزام شدند که ۸۱۷ مورد آن حوادث ترافیکی و جاده‌ای بوده است.

وی از زحمات شبانه روزی امدادگران و نجاتگران در امدادرسانی به حادثه دیدگان خبر داد و گفت: جمعیت هلال احمر گلستان تا پایان شهریور ماه حوادثی اعم از ۳۸ مورد مفقودی، ۵۴ عملیات کوهستان و ۳۱عملیات آبگرفتگی را پوشش داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به حوادث گزارش شده از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳، اذعان کرد: از ۴ هزار و ۶۴۲ حادثه دیده در حوادث پیش آمده، ۲ هزار و ۱۲۸ نفر مصدوم شده‌اند که ۸۸۸ نفر از آن‌ها را نیروهای هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال داده‌اند.

غریب آبادی از بکارگیری۴ هزار و ۱۰۶ امدادگر و نجاتگر و یک هزار و ۱۷۳ خودروی امدادی و کمک‌دار در این مدت خبر داد و افزود: از این تعداد در ۸۹۶ مورد آمبولانس و در ۱۲۸ مورد نیز از خودروی نجات استفاده شده است.

وی با اشاره به حوادث پوشش داده شده در شهرستان‌ها اظهار کرد: گرگان با ۲۳۶ حادثه، گالیکش با ۱۹۶ حادثه و کردکوی با ۱۴۲ حادثه بیشترین موارد پوشش حوادث استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به آمار پوشش هر پایگاه امداد و نجات در استان، اعلام کرد: پایگاه‌های امدادونجات، سه راهی گالیکش، قرق-گرگان و زرین گل-علی آباد کتول به ترتیب ۱۳۲، ۱۲۵ و ۱۰۱ حادثه را پوشش داده‌اند.

غریب آبادی ضمن قدردانی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای پوشش حوادث و خدمت به مردم تصریح کرد: همکاران ما در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان با سر شماره ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به تماس‌های اضطراری هموطنان هستند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha