• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071814317
  • خبرنگار : 50214

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی یزد:

اقدامات عقیدتی سیاسی انتظامی در راستای ایجاد پلیس در تراز انقلاب است

اقدامات عقیدتی سیاسی انتظامی در راستای ایجاد پلیس در تراز انقلاب است

ایسنا/یزد رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد ضمن تشریح فعالیت‌های این حوزه طی یک سال گذشته، اظهار کرد: اقدامات عقیدتی سیاسی انتظامی در راستای ایجاد پلیس در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام «محمدعلی زارع» امروز چهارشنبه ۱۸ مهرماه در نشست با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مقاومت، تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و به فرمان حضرت امام راحل(ره)، در کنار نیروهای مسلح از جمله پلیس انتظامی  واحد عقیدتی سیاسی به منظور تقویت بنیه دینی و سیاسی عوامل و کارکنان و قرار گرفتن پلیس در تراز انقلاب اسلامی ایجاد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های خوبی که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری پیرامون این حوزه صورت گرفته است، گفت: عقیدتی سیاسی فرماندهی استان طی یک سال گذشته برای ۲۵۸ از خانواده کارکنان نیروی انتظامی اقدام به برگزاری دوره‌های تربیت تعالی خانوادگی در شهرهای قم و مشهدمقدس کرده و گاهاً نیز این دوره ها در قالب سفر به عتبات عالیات انجام شده که در این باره تاکنون ۵۷ خانواده از استان اعزام شده‌اند.

حجت الاسلام زارع از برگزاری دوره تربیت تعالی برای ۲۳۵ نفر از پایوران نیروی انتظامی پیرامون موضوعات اخلاقی، اجتماعی و امنیتی و غیره خبر داد و افزود: پلیس کشورمان یک پلیس اسلامی است لذا در راستای مانوس شدن این پلیس با قران در یکسال گذشته تعداد ۴۹۴ نفر از عوامل تحت پوشش ارتقای قرائت قران قرار گرفته‌اند.

وی گفت: همچنین تاکنون ۱۷۷ جلسه حفظ قران برگزار و ۵۹۵ نفر نیز در حوزه روخوانی و روانخوانی قران، آموزش دیده‌اند. دوره‌های یک ماهه آموزش‌یار قران کریم نیز تاکنون برای ۵۸ نفر از عوامل انتظامی استان برگزار شده است.

وی به برگزاری کلاس‌های اخلاق برای عوامل نیروی انتظامی استان در قالب ۶۵۸ جلسه اشاره و اظهار کرد: فعالیت پلیس‌های انتظامی بسیار حساس و گاهاً منجر به مظلوم واقع شدن آنها می‌شود به طوری که بعضاً همین عطوفت پلیس جمهوری اسلامی باعث جرات بیشتر مجرمان در تکرار برخی جرائم می‌شود.

رئیس عقیدتی نیروی انتظامی استان خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته برای یک هزار و ۳۰۹ نفر از عوامل نیروی انتظامی با  حضور روحانیون برجسته اقدام به برگزاری حلقه‌های معرفتی در رابطه با تبیین مسائل اخلاقی و سیاسی شده است.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز نیروی‌های مسلح در بیستم آبانماه سال جاری، گفت: عقیدیت سیاسی فرمانده کل انتظامی به عنوان دبیر این اجلاس تعریف شده و طی این اجلاس آثار علاقمندان چه از داخل مجموعه و چه در خارج از نیروی انتظامی در قالب‌های مختلف مانند شعر، سرود و فیلم و غیره پیرامون نماز مورد ارزیابی و از برترین ها تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام زارع گفت: در حوزه فضای مجازی نیز کانالهای مختلفی برای اطلاعرسانی فعالیتهای عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان ایجاد شده که امیدواریم عوامل نیروی انتظامی و مردم از خدمات این حوزه بهره‌مند شوند.

وی به برگزاری ویژه برنامه‌های نیروی انتظامی در مناسبتهای مختلف ملی و مذهبی اشاره و عنوان کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون یک هزار و ۱۱۱ مورد برنامه در سراسر استان از سوی یگان‌ها و پلیسهای تخصصی استان برگزار شده است.

وی از برگزاری ۱۵ برنامه خاطره‌گویی در رابطه با دفاع مقدس، اجرای ۱۳۳ مترمربع دیوارنویسی‌ها و شعارنویسی به اقتضای ماموریت‌های پلیس، انتشار افزون بر یک هزار خبر در راستای فرهنگ سازی و مبارزه با شبیخون فرهنگی، تهیه و انتشار بیش از ۱۵۰۰ کلیپ، برگزاری جلسات عفاف و حجاب ویژه بانوان کارکنان، برگزاری ۹۶ جلسه صرفه‌جویی و قناعت و نیز برگزاری ۱۶ محفل انس با قران کریم در یکسال گذشته خبر داد.

رئیس عقیدتی سیاسی انتظامی استان به اهتمام نیروی انتظامی در رابطه با برپایی نمازهای جماعت اشاره و تصریح کرد: در همین مدت ۳۴ مورد کمیسیون به صورت فصلی در استان برای پیگیری و رفع مشکلات برپایی نمازهای جماعت در نیروی انتظامی برگزار شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسابقات قران کریم کارکنان و خانواده‌های انتظامی استان در سال جاری ۶۲۵ نفر در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شد و برگزیده‌های مرحله استانی به مشهد مقدس اعزام و از ۱۰ نفر اعزامی به مسابقات کشوری ۹ نفر حائز رتبه شدند.

وی از برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی و آسیب‌های فضای مجازی برای ۱۵۹ نفر از کارکنان وظیفه در یکسال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه مشارکت تمام کارکنان در ساخت مساجد فضاهای نیروی انتظامی را در استان داریم که این کمک‌های عوامل انتظامی با همکاری خود سازمان در این راستا هزینه شده است.

حجت الاسلام زارع به شناسایی ۲۱ نفر در حوزه فرهیختگان پلیس استان، افزود: واحدی با عنوان «آمرین به معروف و ناهیان از منکر» نیز در داخل نیروی انتظامی شکل گرفته تا در صورت نیاز، به عوامل داخل مجموعه هم مراتب گوشزد شود.

وی از برگزاری جشن تکلیف‌های عبادی و سیاسی ویژه فرزندان کارکنان، گفت: ارتقای تحصیلی همسران و فرزندان کارکنان انتظامی با تفاهم نامه دانشگاه مجازی امام خمینی(ره) در قم نیز دنبال می‌شود که تاکنون ۲۶ مورد از استان مشغول به تحصیل شده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان در پایان نیز از پیگیری ایجاد شورای حل اختلاف امین برای کارکنان نیروی انتظامی در استان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی استان مزدوجینی نیروی انتظامی استان که مهریه آنها کمتر از ۱۴ سکه باشد و نیز خانواده‌های فرزندآور و کسانی که در دو سال ابتدای ازدواج صاحب فرزند شوند را مورد تجلیل قرار میدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha