• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071814174
  • خبرنگار : 30147

انتقاد شهردار از اختیارات محدود شهرداری کاشمر

انتقاد شهردار از اختیارات محدود شهرداری کاشمر

ایسنا/خراسان رضوی شهردار کاشمر گفت: هرچند هیچ پروژه‌ای را بدون مصوبه شورای شهر آغاز نمی‌کنیم، اما متأسفانه بر اساس مصوبه شورای شهر اختیار شهرداری کاشمر برای معاملات از اختیار شهردار شهر تازه تأسیس فرگ‏قلعه در بخش فرح دشت این شهرستان کمتر است.

اصغر کوهسرخی در گفت و گو با ایسنا افزود: اختیارات مالی ما برای معاملات جزء تا ۱۶۸ میلیون تومان است و باید برای همه کارها و خرید از شورای اسلامی شهر مصوبه بگیریم، درصورتی‌که در شهرداری تازه تأسیس برای انجام معاملات متوسط تا مبلغ یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در اختیار شهردار گذاشته‌اند.

وی با بیان این‏که هیچ‌ وقت کار متوقف نشده و با سرعت فعالیت‌ها را پیش می‌بریم، اذعان کرد: با توجه به این‏که زیبایی شهر در فضای سبز شهری است، طی یک سال گذشته هشت پارک بزرگ و پارک محله‌ای به فضای سبز شهر کاشمر احداث نمودیم.

 ۵۳ درصد از بودجه محقق شده است

شهردار کاشمر با تأکید بر این‏که پروژه‌های شهرداری به هیچ شخصی مرتبط نیست و سرمایه شهر است، گفت: در راستای رفاه حال شهروندان و عمران و آبادانی شهر همه کارکنان شهرداری شبانه‌روز در حال تلاش هستند.

وی با اشاره به گزارش بودجه‌ای این مجموعه از سال ۱۳۹۱ که توسط حسابداری مصوب و میزان تحقق بودجه و تفریغ بودجه تعیین شده است، گفت: گرچه سال ۱۳۹۱ بودجه ۴.۲ دهم افزایش داشته، اما سال ۱۳۹۲ شهرداری با ۱۹ درصد و در سال ۱۳۹۳ نیز با ۷.۷ دهم کسری بودجه مواجه بود.

کوهسرخی با بیان این‏که سال ۱۳۹۴ کسری بودجه به ۲۶ دهم درصد و در سال ۱۳۹۵ به ۸.۵ درصد رسید، تصریح کرد: گرچه سال ۱۳۹۶ بودجه به ۸.۲ صدم مثبت رسید، ولی مجدد در سال ۱۳۹۷ این مقدار به ۹ درصد منفی کاهش یافت.

کوهسرخی با اشاره به این‏که کسری بودجه در سال ۱۳۹۸ به ۵ درصد رسید، اذعان کرد: بودجه سال ۱۳۹۹ با دو درصد و در سال ۱۴۰۰ نیز ۲۴.۵ درصد مثبت را تجربه کرد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری کاشمر در سال ۱۴۰۱ به ۵۱.۶ ‌دهم درصد و در سال ۱۴۰۲ نیز به ۲۳.۷ ‌دهم مثبت رسیده است.

شهردار کاشمر با اعلام این‏که افزایش بودجه باعث رشد پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کاشمر شده است، اذعان کرد: از ابتدای امسال تا اواخر مردادماه نیز ۵۳ درصد از بودجه محقق شده است.

وی بودجه امسال را ۳۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قطعاً با اقداماتی که توسط همکارانمان در شهرداری انجام می‌شود، تحقق بودجه مثبت خواهد بود و از این بابت هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

حمایت از ساکنین بافت فرسوده

شهردار کاشمر با اشاره به این‏که در حوزه پروژه‌های عمرانی نگاه مدیریت شهری به سمت توزیع عادلانه امکانات و خدمات در سطح شهر بوده است؛ گفت: بیشتر توجه به مناطق حاشیه‌ای شهر و مناطق کم برخوردار بوده است.

انتقاد شهردار از اختیارات محدود شهرداری کاشمر

وی افزود: بیش از ۷۰۰ هزار مترمربع آسفالت و تایل فرش طی یک‌سال انجام‌ شده که بیشتر در مناطق کم برخوردار شهر و در قالب بازآفرینی شهری بوده است.

کوهسرخی در ادامه با بیان این‏که برای حمایت از ساکنین بافت فرسوده ۳۶۰ هکتار از این بافت را با مصوبه شورا در بسته‌های تشویقی قرار دادیم؛ گفت: این بسته تشویقی در بحث حدنصاب، تخفیف پروانه و تسهیلات دولتی بوده تا بتوانیم با همکاری شهروندان بافت فرسوده شهر را احیا کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم، توجه به املاک متروکه و رها شده شهر بود که در همین زمینه بازار روز که چندین سال رها شده بود با تلاش همکاران بخش عمران و خدمات برای ساماندهی دست‌فروشان احیا شد.

کوهسرخی اذعان کرد: بعد از احیای بازار روز برای رفاه بیشتر شهروندان و استفاده بهتر از این مکان، خیابان‌های آن منطقه که خاکی بودند به مساحت حدود ۸ هزار مترمربع آسفالت شدند.

شهردار کاشمر از پیش‌بینی پارکینگ طبقاتی با گنجایش ۳۲۰ خودرو مقابل روز بازار خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در بازه کوتاهی با اجرایی کردن این پروژه معضل پارکینگ در مرکز شهر را برطرف کنیم.

ماندگاری مردم در مناطق محروم با توزیع عادلانه امکانات

کوهسرخی در ادامه پارک بانوان خیابان قائم را یکی از افتخارات این دوره از شورای شهر و مدیریت شهری دانست و گفت: گرچه در گذشته پارک بانوان خیابان قائم مکان ناامنی برای شهروندان بود و هرروزه چند معتاد متجاهر آنجا حضور داشتند، اما با هماهنگی انجام شده و با دیوارکشی اطراف آن، بهترین پارک برای بانوان در خیابان قائم و خیابان‌های اطراف مهیا شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیشنهاد اعضای محترم شورا نیز واحدهای تجاری در ورودی این پارک احداث شد تا درآمد آن صرف هزینه‌های پارک شود.

شهردار کاشمر با اعلام این‏که همه این اقدامات با مصوبه شورا است، افزود: این پروژه ضمن ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، باعث ایجاد تحول در محله قائم شد.

انتقاد شهردار از اختیارات محدود شهرداری کاشمر

وی با بیان این‏که توانستیم توزیع عادلانه امکانات خدمات را در نقاط مختلف شهر داشته باشیم، افزود: وقتی توزیع عادلانه امکانات توسط شهرداری به‌عنوان متولی در مناطق محروم‌تر انجام می‌شود، قطعاً ماندگاری مردم در آن مناطق بیشتر است.

کوهسرخی با اشاره به این‏که هم‌اکنون روزانه حداقل ۷۰ نفر از بانوان منطقه قائم در این پارک فعالیت‌های ورزشی دارند، گفت: گرچه در همین منطقه میدان‏بار قدیم را داشتیم که به مکانی برای تجمع معتادان تبدیل شده بود و ناامنی را به همراه داشت اما با همکاری بهزیستی کمپ ماده ۱۶ در این مکان راه‌اندازی شد.

وی گفت: ماهانه با مصوبه شورای شهر ۶۰ میلیون تومان کمک نقدی به این کمپ داریم، گرچه کمپ‌های ماده ۱۶ مربوط به شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هستند ولی در کاشمر توانستیم برای آسایش و رفاه همشهریان این نوع کمپ را راه‌اندازی کنیم.

۸۰ هزار مترمربع آسفالت برای معابر شهر کاشمر

کوهسرخی در ادامه به انتقاد از این‏که کاشمر در سطح شهرهای منطقه بیشترین موتورسوار بدون گواهینامه را دارد، گفت: باید برای این امر بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از ۸۰ هزار مترمربع آسفالت برای معابر شهر کاشمر استفاده ‌شده است، به انجام فعالیت‌های عمرانی در ۴۰ نقطه شهر اشاره کرد و افزود: هیچ‌ وقت فعالیت‌های عمرانی شهر کاشمر متوقف نشده است.

کوهسرخی با اشاره به این‏که به اذعان افرادی که از خارج شهرستان وارد شهر کاشمر می‌شوند این شهر تمیزترین و زیباترین شهر در بین شهرهای خراسان رضوی است، گفت: تلاش کردیم در انجام وظایفمان هیچ کوتاهی نداشته باشیم.

تخریب بیش از ۱۰۰ واحد خطرناک

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اقدامات فعال کردن کمیسیون بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری است. در این کمیسیون بیش از ۱۰۰ واحد خطرناک با مساحت‌های زیاد با همکاری قاضی و نظام‌مهندسی تخریب‌شده و تا زمانی که مالکین در حال دریافت پروانه برای ساخت‌وساز هستند، از آن‌ها به‌عنوان پارکینگ استفاده می‌شود.

کوهسرخی اذعان کرد: چون در کمیسیون بند ۱۴ تخریب منازل مخروبه پیگیری‌های زیادی دارد و باید پرونده حقوقی تشکیل شود، برای همین به ‌راحتی این کار اقدام پذیر نیست.

شهردار کاشمر با اشاره به این‏که این تخریب‌ها به‌ راحتی انجام نمی‌شود و شاهد شکایت مالک هستیم، اظهار کرد: سعی کردیم حق و حقوقات همه را پرداخت کنیم.

پروژه‌های نیمه‌تمام ادوار گذشته به بهره‌برداری رسید

وی گفت: در حوزه املاک تاکنون ۳۸۱ جلد سند برای املاک شهرداری صادر و ثبت‌شده است که با این کار بانک اطلاعاتی املاک شهرداری ایجاد شد.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۸۶۲ متر املاک در معبر و یا ملک را تملک کردیم که از این مقدار فقط ۴ هزار و ۲۵۲ مترمربع واگذار شده است.

شهردار کاشمر با اشاره به این‏که پروژه‌های نیمه‌تمام ادوار گذشته اجرایی و حتی تعدادی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: هیچ پروژه نیمه‌تمام رهاشده‌ای نداریم و همه فعالند.

انتقاد شهردار از اختیارات محدود شهرداری کاشمر

شهردار کاشمر افزود: برای این‏که از تمرکز شهروندان در مرکز شهر کاسته شود در هر نقطه از شهر که امکان داشته باشد مجتمع تجاری و مسکونی احداث می‌کنیم.

کوهسرخی به حمایت از سرمایه‌گذاران تأکید کرد و گفت: زائرپذیر بودن کاشمر ضرورت جذب سرمایه‌گذاران بیشتر برای احداث هتل و مسافرخانه را دو چندان کرده است.

کاشمر ارزان‌ترین شهر در بخش خدمات است

شهردار کاشمر با اشاره به این‏که کاشمر ارزان‌ترین شهر در بخش خدمات است، گفت: به هر شهر دیگری سفر ‌کنید برای پارکینگ و استراحتگاه‌ها باید مبالغ بسیاری پرداخت نمایید، اما با مصوبه شورای شهر برای استفاده از پارکینگ سید مرتضی حدود ۱۷ هزار تومان دریافت می‌شود که هزینه یک نیروی شهرداری هم در آنجا تأمین نمی‌شود.

کوهسرخی با اشاره به این‏که پروژه بامشار در راستای اقتصاد گردشگری برنامه‌ریزی شد، گفت: هر روز در بلوار سید مرتضی بزرگ‌ترین پارک خطی کشور و جنگل سید مرتضی فعالیت‌های عمرانی داریم.

وی گفت: بهسازی جنگل، اتمام فاز ۴ بلوار سید مرتضی (ع)، ایجاد دو دوربرگردان جدید در بلوار، جمع‌آوری ۱۲ هزار متر جدول‌های نیمه‌کاره در لاین غربی بلوار به درخواست مردمی، احداث میدان جدید در ورودی سمت کوه سرخ برای اتصال این میدان به میدان شهید صادقی در راستای کاهش بار ترافیکی بلوار سید مرتضی تنها بخشی از اقدامات در این منطقه است.

کوهسرخی گفت: گرچه درختان جنگل سید مرتضی را خشک کرده بودند، اما ما با توجه به منویات مقام معظم رهبری که درختان مثمر کاشته شود اقدام به کاشت نهال زیتون، عناب، سنجد، توت، انجیر و... در همان محل نمودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha