• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071814145
  • خبرنگار : 50189

رئیس دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد

تربیت نیروی ماهر موردنیاز بازار کار استان کرمان در قالب دوره‌های پودمانی

تربیت نیروی ماهر موردنیاز بازار کار استان کرمان در قالب دوره‌های پودمانی

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: کمیته توانمندسازی و اشتغال فارغ‌التحصیلان با محوریت استانداری در هر استان تشکیل شده و باید براساس نیاز بازار کار رشته‌ها در قالب دوره پودمانی تعریف شود.

مسعود ایرانمنش صبح امروز ۱۸ مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز سی و سومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

وی با تشریح دلایل تأسیس دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: در پاسخ به یکسری خلاءها و چالش‌ها این دانشگاه تاسیس شد.

«دوره‌ها و رشته‌های دانشگاه باید متناسب با بازار کار و جامعه باشد. هرم نیروی انسانی در صنعت دچار مشکل و ضعف است و نیاز به نیروی ماهر و تکنیسین دارد». این مطلب بخش دیگری از سخنان رئیس دانشگاه جامع علمی استان کرمان بود.

به گفته وی، رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی براساس ظرفیت‌های بخش خصوصی و تقاضامحور تعریف می‌شود.

ایرانمنش آموزش در محیط واقعی کار را منحصربه‌فردترین ویژگی دانشگاه علمی کاربردی دانست و گفت: اکنون ۱۰ مرکز علمی کاربردی در استان کرمان فعال است و حدود ۹۰۰۰ دانشجو در این مراکز در حال تحصیل هستند.

طبق اعلام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان، ۱۰۹ کد رشته محل که ۴۲ رشته آن در مقطع کارشناسی و ۶۷ رشته در مقطع کاردانی است، در استان کرمان آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار ۴۹.۶ درصد فارع ‌التحصیلان شاغل هستند که ۴۸ درصد آنها در بخش دولتی و ۴۲ درصد دیگر آنها در بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

به گفته ایرانمنش، نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان استان کرمان وجود ندارد و براساس رصد ما، ۸۸ درصد فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی استان شاغل می‌شوند. البته ۵۹ درصد آنها در حین یا قبل از تحصیل شاغل‌اند و فقط ۴۱ درصد آنها بعد از اتمام تحصیل مشغول به کار می‌شوند.

«کمیته توانمندسازی و اشتعال فارغ‌التحصیلان با محوریت استانداری در هر استان تشکیل شده و در کرمان اولین جلسه آن اخیراً برگزار و وظایف هر دستگاه مشخص شد. باید براساس نیاز بازار کار رشته‌ها در قالب دوره پودمانی تعریف شود و موفقیت این طرح در گرو همکاری همه دستگاهاست». این مطلب را ایرانمنش در جمع خبرنگاران گفت.

طبق اعلام وی، نطارت هوشمند در دانشگاه‌ها از ابتدای امسال کلید خورده و همه مراحل آموزش تحت نظارت برخط قرار گرفته است. امسال مراکز علمی کاربردی استان کرمان، ۱۱۴ استاد نیاز دارند که بیشتر از ۳۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند و بعد از احراز صلاحیت، به صورت حق‌التدریسی جذب خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha