• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071814109
  • خبرنگار : 71496

سازمان ملل و یونیفل: مذاکره تنها راه بازگرداندن امنیت به ۲ طرف خط آبی است

سازمان ملل و یونیفل: مذاکره تنها راه بازگرداندن امنیت به ۲ طرف خط آبی است

سازمان ملل و یونیفل تاکید کردند که راه‌حل مذاکراتی تنها راه برای بازگرداندن امنیت و ثباتی است که غیرنظامیان آرزوی آن را داشته و مستحق آن هستند.

به گزارش ایسنا، «جنین هنیس پلاسخارت» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور لبنان و ژنرال «آرولدو لازارو» رئیس هیات یونیفل و فرمانده کل نیروهای آن در بیانیه مشترکی اعلام کردند: هر موشک یا گلوله‌ای که شلیک‌شده، یا هر بمبی که پرتاب می‌شود، یا هر حمله زمینی که انجام می‌شود، طرف‌ها را بیشتر از هدف موردنظر در قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت دور کرده و میان آنها و شرایط لازم برای تضمین امنیت دائمی برای غیرنظامیان در ۲ طرف خط آبی (حدفاصل لبنان و فلسطین اشغالی) فاصله ایجاد می‌کند.

۲ طرف در بیانیه مشترک خود هشدار دادند: افزایش شدت خشونت و تخریب هرگز مسائل اصلی را حل نکرده و امنیت را برای هیچ یک از ۲ طرف برای مدت طولانی فراهم نخواهد کرد، راه‌حل مذاکراتی تنها راه برای بازگرداندن امنیت و ثباتی است که غیرنظامیان در هر ۲ طرف خط آبی آرزوی آن را داشته و شایسته آن هستند، اکنون زمان حرکت در این جهت فرارسیده است.

آنها در ادامه بیانیه خود همچنین اظهار کردند: پس از گذشت یک سال، تبادل آتش تقریبا هر روزه به یک حمله نظامی وحشیانه با هزینه انسانی فاجعه‌بار تبدیل و حملات مستمر اسرائیل بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزانه مردم در لبنان شده است. شلیک موشک و خمپاره توسط حزب‌الله به سمت اسرائیل نیز تعداد زیادی کشته و زخمی و نیز صدها هزار آواره بر جای گذاشته است.

از زمان آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر ماه (۲۳ سپتامبر) عملیات خود را در جنوب لبنان گسترش داد. این حملات تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. در حمله ششم مهر رژیم صهیونیستی به منطقه‌ای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت هم «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و تعداد دیگری از فرماندهان به شهادت رسیدند. حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha