• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403071814081
  • خبرنگار : 71381

این گزارش در حال تکمیل است

خلاصه اخبار مجلس، ۱۸مهر؛ تذکری درباره واردات برنج/خبرخوش قالیباف برای گندمکاران و بازنشستگان

خلاصه اخبار مجلس، ۱۸مهر؛ تذکری درباره واردات برنج/خبرخوش قالیباف برای گندمکاران و بازنشستگان

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (چهار شنبه) هجدهم مهر ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا،‌ جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، نمایندگان ماده ۱۰ این طرح را بررسی کردند و رئیس مجلس اعلام کرد: با توجه به تعدد پیشنهادات و اخطارها درباره ماده ۱۰، این ماده برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع داده می‌شود.

نمایندگان همچنین با تصویب ماده ۱۱ این طرح، شرایط انتخاب اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت، هیات‌های بازرسی وزارت کشور، اعضای شعب و نمایندگان فرماندار و بخشدار در انتخابات شوراها را تعیین کردند.

در ادامه این جلسه، محمدباقر قالیباف از تعیین تکلیف مطالبات گندمکاران و همسان سازی حقوق بازنشستگان در جلسه امروز شورای هماهنگی اقتصادی خبر داد و گفت: امروز در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی، پراخت مطالبات گندمکاران تعیین تکلیف خواهد شد. همچنین موضوعات مربوط به بازنشستگان مانند ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد نیز ان‌شاءالله از این ماه شروع خواهد شد.

در جریان تذکر نمایندگان درباره حقوق بازنشستگان هم حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: همان طور که آقای قالیباف اشاره کرد، جلسات مستمری از طرف مجلس و دولت و سازمان برنامه و بودجه برگزار و در مورد بازنشستگان و متناسب‌سازی حقوق آنان تصمیمات خوبی گرفته شد.

ناطقین مجلس

بخشی‌دستجردی: توزیع نامناسب نقدینگی باعث ایجاد تورم شده است

همتی: با فرمان رهبر انقلاب رژیم صهیونیستی در آتش خواهد سوخت

فلاح: راهکار ایجاد امنیت در منطقه صرفاً حذف غده سرطانی اسرائیل است

سبزی: جمهوری اسلامی مانند کوه پشت مظلومان فلسطین و لبنان ایستاده است

***

خلاصه اخبار مجلس، ۱۷مهر؛ تذکری درباره ورادات برنج/ارجاع یک طرح به کمیسیون شوراها

دربخش دیگری از جلسه علنی امروز، رضا حاجی‌پور نماینده آمل و لاهیجان در تذکری با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته کسانی که وارد کننده برنج هستند نامه‌ای را خطاب به معاون اول رئیس جمهور و وزیر محترم تنظیم کرده اند و مدعی شده‌اند که برنج نداریم و قیمت برنج در حال افزایش است، بنابراین اجازه دهید تا برنج وارد کنیم، گفت: این در حالیست که هنوز انبارهای ما پر از برنج است و خالی نشده است.  از آقای عارف می‌خواهم که جلوی این نامه را بگیرند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

مالک شریعتی: مجامع بین‌المللی و نهادهای مدافع حقوق بشر دروغگو هستند

***

نمایندگان همچنین در انتخابات های جداگانه ناظران مجلس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه ۱۵ استان کشور، ناظران مجلس در شورای فرهنگ عمومی ۱۹ استان، ناظران ۲۲ استان در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات را انتخاب کردند.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha