• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403071814033
  • منبع : مطبوعات

عجایبی که گوگل ارث برملا کرد

عجایبی که گوگل ارث برملا کرد

حتی با رشد فناوری هم نقاط بسیاری در دنیا وجود دارند که ناشناخته هستند و فقط با ابزاری مثل گوگل ارث می‌توان آن‌ها را از بالا کشف کرد.

به گزارش ایسنا، خراسان نوشت: برای خیلی از ما «گوگل ارث» در این حد کاربرد دارد که برویم و پشت‌بام خانه‌مان را پیدا کنیم یا از بالا کوچه و محله‌مان را ببینیم. خیلی‌ها به کمک این ابزار کارهای پژوهشی انجام می‌دهند و بعضی‌ها هم حین استفاده از آن به هر دلیل و نیتی توانستند چیزهای عجیبی را پیدا کنند که فقط از روی آسمان می‌توان دید. چیزهای عجیبی که شاید اگر این ابزار جالب نبود همچنان مثل یک راز باقی می‌ماندند؛ اما ماجرا چیست؟ گوگل این سرویس جذاب را با ترکیبی از تصاویر گرفته‌ شده توسط منابع مختلف ارائه کرد و در سال ۲۰۰۵ به‌صورت عمومی در اختیار مردم جهان قرار داد. از همان زمان مثل خیلی دیگر از محصولات گوگل، این سرویس هم محل مناقشه در خصوص حریم خصوصی یا سرقت ایده بود که در این مطلب جای بررسی آن‌ها نیست؛ اما بد نیست بدانید برخی تصاویر این سرویس به ماهواره‌هایی تعلق دارند که در فاصله صدها هزار کیلومتری از زمین هستند و برخی دیگر نیز توسط هواپیماها، بالن‌ها و پهپادها گرفته شده‌اند و مکان‌هایی را نشان داده که هیچ‌کس از وجودشان باخبر نبوده که در ادامه برخی از آن‌ها را  به نقل از منابعی چون «گجت نیوز»مرور می‌کنیم.

عجایبی که گوگل ارث برملا کرد

ترکیب عجیب دریاچه و جزیره
در این تصویر از گوگل ارث می‌توان جزیره‌ای را در یک دریاچه دید که خود درون جزیره‌ای دیگر در یک دریاچه قرار دارد. دریاچه نهایی هم در جزیره لوزون فیلیپین است.موردی نادر که  شاهکاری از طبیعت است.  تا سال‌ها مردم تصور می‌کردند که چنین حالتی منحصر به‌فرد است و در دیگر مناطق جهان دیده نمی‌شود. حالا با کمک گوگل ارث می‌دانیم که می‌توان مورد مشابهی را در کانادا هم دید. با این اوصاف گوگل ارث فرصت جالبی برای کشف مکان‌های بکری است که ویژگی‌های جفرافیای آن تا به‌حال به این شکل مورد توجه قرار نگرفته است. البته ناشناخته بودن چنین مکان هایی به معنای این است که ویژگی آن ها مورد توجه نبوده  و گرنه حتما پای انسان به آن ها باز شده است.
 

عجایبی که گوگل ارث برملا کرد

طرح‌های خاص در اردن
در میان عجیب‌ترین تصاویر گوگل ارث می‌توان طرح‌هایی به شکل چرخ را مشاهده کرد که در بیابان‌های اردن قرار دارند. نکته عجیب این جاست که این طرح‌ها به ۸۵۰۰ سال پیش باز می‌گردند که یعنی حتی از خطوط نازکا در پرو نیز قدیمی‌تر هستند. بررسی‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد که برخی از چرخ‌ها به‌شکل مثلث و برخی به‌شکل مربع هستند. چرخ‌های دایره‌ای نیز تفاوت‌هایی با همدیگر دارند. طرح‌ها طوری هستند که نشان می‌دهد طراح‌شان از هندسه آگاهی داشته. مشخص نیست انسان‌های باستانی با چه هدفی این چرخ‌ها را روی زمین کشیده‌اند. از همه مهم‌تر مشخص نیست ابزارشان برای این کار دشوار چه بوده؛ اما با بررسی بیشتر متوجه می‌شویم انگار می‌خواستند به آسمان پیامی بدهند.

عجایبی که گوگل ارث برملا کرد

اهرام جدید در مصر
اهرام مصر شهرتی جهانی دارند و هر ساله گردشگران زیادی را به‌خود جلب می‌کنند. به همین‌خاطر تیم‌های مختلف باستان‌شناسی تلاش می‌کنند جنبه‌های بیشتری از تمدن رود نیل را آشکار کنند. در این میان عجیب ترین تصاویر گوگل ارث نیز توانسته‌اند کمک کند. کاربران در طول پنج سال گذشته متوجه طرح‌های خاصی در بیابان شده‌اند. در ظاهر این‌گونه به‌نظر می‌رسد که ما با مجموعه‌ای جدید از اهرام طرح هستیم که در زیر شن‌ها مدفون هستند. هرچند تا انجام کاوش‌های گسترده نمی‌توان در این زمینه نظر قطعی داد. متاسفانه اوضاع  اقتصادی نامناسب مصر در سال‌های اخیر باعث شده که این کشور کاوش‌ها را محدود کند و برای هنوز خیلی‌ها کنجکاو هستند بدانند در زیر شن‌های بیابان مصر چه می‌گذرد؟

عجایبی که گوگل ارث برملا کرد
جزیره شبح در اقیانوس آرام
در سال ۲۰۱۲ دانشمندان یکی از عجیب ترین تصاویر گوگل ارث را منتشر کردند. در آن زمان گروهی از پژوهشگران استرالیایی در حال بررسی اقیانوس آرام بودند که ناگهان با جزیره‌ای در ابعاد منهتن مواجه شدند. آن‌ها کشف جدید خود را Sandy Island نامیدند و خود را برای سفر اقیانوسی آماده کردند. نکته عجیب این‌که وقتی پژوهشگران به محل جزیره رسیدند، متوجه شدند که هیچ چیزی وجود دارد. در حالی‌که این جزیره برای مدل ۱۰۰ سال در نقشه‌های مختلف جهان حضور داشته است. گروهی از دانشمندان تصور می‌کنند که جزیره شبح به‌خاطر فوران‌های آتش‌فشانی به‌صورت موقت ایجاد شده؛ اما در این باره اتفاق نظر وجود ندارد.
عجایبی که گوگل ارث برملا کرد

جزیره سیاه در اقیانوس آرام
وستوک نام یک جزیره کوچک مرجانی است که در مرکز اقیانوس آرام قرار دارد. هیچ انسانی در این جزیره زندگی نمی‌کند؛ اما رنگ خاص آن در تصاویر گوگل ارث باعث شده که طیف گسترده‌ای از نظریه‌های عجیب در رابطه با آن مطرح شود. برخی باور دارند که در این جزیره یک پایگاه نظامی مخفی وجود دارد و برخی نیز آن را پرتالی برای رفتن به جهانی دیگر و حتی دسترسی به جهان‌های موازی به‌حساب می‌آورند. با وجود این شایعه‌ها، توضیح کاملا مشخصی برای شکل خاص جزیره وجود دارد. سطح جزیره با درخت خاصی به‌نام Pisonia grandis پوشیده شده است. این درخت‌ها آن قدر متراکم و تاریک هستند که از بالا شکلی منحصربه‌فرد به جزیره داده‌اند.


عجایبی که گوگل ارث برملا کرد

جنگل‌های استوایی دست‌نخورده در کوه
ما معمولا این تصور را داریم که پیشرفت فناوری باعث شده انسان تمامی نقاط جهان را بررسی کرده باشد. هرچند در سال ۲۰۱۸ گروهی از پژوهشگران یکی از عجیب‌ترین تصاویر گوگل ارث را به اشتراک گذاشتند. آن‌ها متوجه منطقه‌ای از جنگل‌های استوایی شدند که در ارتفاع بلندی رشد کرده بودند. در نهایت دانشمندان وسوسه شدند که از نزدیک منطقه را بررسی کنند. آن‌ها مجبور شدند ۱۲۳ متر را با طناب بالا بروند تا بتوانند به جنگل برسند. سرانجام نیز با زیست بوم منحصربه‌فردی مواجه شدند. جالب این جاست که دانشمندان توانستند تعدادی ظرف سفالی را نیز پیدا کنند. بررسی‌ها نشان داد که حدود ۱۰۰ سال پیش فردی از جنگل استوایی بازدید کرده بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha