• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071813989
  • خبرنگار : 71516

روایت دردناک امدادرسانان از کشتارهای رژیم اشغالگر در شمال نوار غزه

روایت دردناک امدادرسانان از کشتارهای رژیم اشغالگر در شمال نوار غزه

دفاع مدنی غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب کشتارهایی در مناطق شمال نوار غزه شده است و وضعیت انسانی این مناطق به دلیل محاصره وخیم است.

به گزارش ایسنا، دفاع مدنی غزه شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: وضعیت انسانی استان شمالی بعد از حمله گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق بیت حانون، بیت لاهیا و جبالیا برای چهارمین روز متوالی و محاصره شدید آن و ممانعت از ورود آب‌، غذا و دارو هر لحظه وخیم‌تر می‌شود. رژیم اشغالگر مرتکب کشتارهایی علیه غیرنظامیان شد که ده‌ها شهید و صدها مجروح برجای گذاشته است.

طبق گزارش العربی الجدید، این نهاد فلسطینی اعلام کرد: پیکر شهدا در خیابان‌ها پخش شده است و به دلیل حملات اسرائیل به کادر امدادرسانی و دفاع مدنی و آمبولانس‌ها نمی‌توانیم پیکر شهدا را منتقل کنیم. ارتش اسرائیل بیش از ۲۰۰ هزار نفر را در مناطق و محله‌های استان شمالی نوار غزه را تهدید کرده که منازلشان را تخلیه کنند. اسرائیل مرتکب کشتارهایی علیه غیرنظامیان برای مجبور کردن ساکنان به مهاجرت شده است.

دفاع مدنی غزه از موسسات بین‌المللی خواست بر رژیم اشغالگر برای توقف نسل‌کشی در استان شمال نوار غزه و اجازه دادن به کادرهای پزشکی و دفاع مدنی برای انجام وظایف خود فشار بیاورند.

روایت دردناک امدادرسانان از کشتارهای رژیم اشغالگر در شمال نوار غزه
امدادرسانی در غزه

پیش از این وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران خواستار تخلیه بیمارستان‌های کمال عدوان، العوده و اندونزی و خارج شدن بیماران و پرسنل پزشکی شدند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد این رژیم تهدید کرده است که مثل بیمارستان الشفا در این بیمارستان‌ها نیز به قتل، تخریب و بازداشت می‌پردازد.

ارتش اشغالگر روز سه شنبه با گلوله‌های توپ و پهپاد اطراف بیمارستان کمال عدوان را هدف قرار داد و از هرگونه رفت و آمد در مجاورت آن جلوگیری کرد.

منابع رسمی فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی از دیروز سه شنبه سه بیمارستان در شمال غزه را محاصره کرده و خواهان تخلیه بیماران و پرسنل پزشکی است.

یکشنبه ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات نظامی در جبالیا به بهانه ممانعت از بازگشت نیروهای حماس به این منطقه شدند. نیروهای این رژیم یکشنبه حملات گسترده‌ای را به مناطق شمال نوار غزه انجام دادند.

سه‌شنبه ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها در شهرک و اردوگاه جبالیا خواست مناطقشان را ترک کنند و از طریق «گذرگاهی امن» به جنوب بروند.

وزارت داخلی غزه هم به شهروندان هشدار داد که این اقدام فریب و نیرنگ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha