• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403071813931
  • خبرنگار : 50989

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان قم خبرداد؛

تولید ۱۱ درصد تخم‌مرغ کشور در قم

تولید ۱۱ درصد تخم‌مرغ کشور در قم

ایسنا/قم مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان قم گفت: استان قم در رتبه‌ی سوم تولید تخم مرغ در کشور قرار دارد و ۸۰ درصد تولیدات این استان به سایر استان‌ها و همچنین کشورهای دیگر صادر می‌شود.

بابک رهبرنیا مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان قم به مناسبت روز جهانی تخم مرغ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۹ اکتبر به عنوان روز جهانی تخم‌مرغ شناخته می‌شود و به همین مناسبت، برنامه‌های ترویجی متعددی در سطح جهانی برای فرهنگ‌سازی و افزایش دانش تغذیه جامعه در مورد این منبع پروتئینی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز، چندین برنامه توسط نهادهای مختلف مانند وزارت جهاد کشاورزی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما اجرا می‌شود؛ معاونت بهبود تولیدات دامی با همکاری برخی دستگاه‌های استانی، به تبیین جایگاه این محصول پروتئینی پرداخته است.

رهبرنیا با اشاره به اینکه قم در زمینه تولید تخم‌مرغ در رتبه سوم کشور قرار دارد، گفت: حدود ۱۱ درصد از تولیدات تخم‌مرغ کشور در این استان انجام می‌شود و روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن تولید تخم مرغ داریم.

وی افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی تخم‌مرغ به صورت نمادین در یکی از مدارس استان، توزیع تخم‌مرغ رایگان در ۲۶ مدرسه منتخب استان، برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی و اهدای جوایز در مقاطع ابتدایی و متوسطه با همکاری شرکت تعاونی مرغداران تخم‌گذار کشور، توزیع روزانه تخم‌مرغ رایگان در سه بیمارستان به مدت یک ماه از برنامه‌های متنوعی است که برای روز جهانی تخم مرغ پیش‌بینی شده است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: در استان قم، تقریباً ۲۷۰ واحد مرغداری گوشتی وجود دارد و ماهانه حدود یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود که در بهترین شرایط می‌توانیم ۵۰ درصد نیاز استان را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه قم به عنوان یک صادرکننده در زمینه تولید تخم‌مرغ شناخته می‌شود، افزود: حدود ۱۸۰ واحد مرغداری تخمگذار داریم که ۸۰ درصد از تولید تخم‌مرغ استان به سایر استان‌ها و کشورهای دیگر صادر می‌شود.

رهبرنیا عنوان کرد: اقدامات مؤثری برای افزایش ظرفیت تولید به یک میلیون قطعه و افزایش حداقل ۳۰ درصدی تولیدات مرغ گوشتی استان انجام شده است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: مقدمات این طرح فراهم شده و با همت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز، انتظار می‌رود این طرح ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رهبرنیا در پایان بیان کرد: در خصوص صنعت طیور کشور، به دلیل پویایی موجود در حوزه تولید و نظارت وزارت جهاد کشاورزی، تولید گوشت مرغ به صورت ماهیانه تضمین شده است و استان قم همواره به عنوان صادرکننده تخم‌مرغ در سطح کشور شناخته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha