• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403071713871
  • خبرنگار : 71667

وزیر ارتباطات: گشایش در فیلترینگ با نگاه کارشناسی اتفاق می‌افتد

وزیر ارتباطات: گشایش در فیلترینگ با نگاه کارشناسی اتفاق می‌افتد

سید ستار هاشمی گفت: قولی که آقای رییس‌جمهور در زمینه فیلترینگ داده اند وماهم دنبال خواهیم کرد حتما گشایش اتفاق خواهد افتاد اما بایک نگاه کارشناسی چون یک مطالبه عمومی است.

به گزارش ایسنا، سید ستار هاشمی_ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات_ در حاشیه نشست مدیران ارشد و صاحب نظران صنعت پست کشور که به‌مناسب روز جهانی پست برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره آخرین اخبار فیلترینگ اظهار کرد: به صورت طبیعی و قطعا صحبت های آقای رییس جمهور در رابطه با مطالبه مردم و صحبت هایی که در زمینه اینترنت کردند به صورت جدی دنبال می کنند و به ما هم ماموریت دادند و کارهای کارشناسی ما هم در این زمینه انجام شده است.  

وی افزود: بنابراین اینکه گشایش هایی اتفاق خواهد افتاد اما با یک نگاه کارشناسی. ما باید در این فضا باید از فضای شتاب زده غیر کارشناسی پرهیز کنیم. بنابراین در قولی که آقای رییس جمهور در این زمینه داده اند و ما هم دنبال خواهیم کرد حتما گشایش اتفاق خواهد افتاد اما بایک نگاه کارشناسی چون یک مطالبه عمومی است.  

هاشمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینترنت ماهواره ای و سیاست دولت چهاردهم در این زمینه توضیح داد: این موضوع ورای بحث دولت ها است و قاعده و قانون بین المللی است که فعالیت منظومه های ماهواره ای در شرایطی اتفاق می افتاد که قواعد سرزمینی را به رسمیت بشناسند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح کرد: این قانون بین المللی است و ما هم طبیعتاً بر این باوریم استفاده از فناوری استفاده از فرصت ها است و حتما در دستور کار ما است.

وی همچنین تاکید کرد: به هیچ عنوان وزارت ارتباطات اعتقادی به اینترنت طبقاتی ندارد.

هاشمی درباره فیبرنوری و لزوم ‌بازنگری در نحوه اجرای آن توضیح داد: در پروژه فیبرنوری تکلیفی برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش داریم، اپراتورهای ما نیز تکلیف دارند که در زمان مشخصی این اتصال را دایر کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری افزود: برخی کاربران می‌گویند در بازه زمانی مشخص این اتصال برقرار نشده است. به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کردیم که در این خصوص ورود کرده و بررسی‌های میدانی لازم را انجام دهند تا بازنگری در این بخش انجام شود. ما توسعه فیبرنوری را با نگاه توسعه شبکه و ارتقای کیفیت آن دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha