• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071713822
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد

فعالیت ۱۸ مرکز خدمات‌رسان به کودکان در معرض مخاطره در خوزستان

فعالیت ۱۸ مرکز خدمات‌رسان به کودکان در معرض مخاطره در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل بهزیستی خوزستان از فعالیت ۱۸ مرکز شبانه‌روزی ارائه خدمات به کودکان در معرض مخاطره در استان خبر داد.

مهران کریمیان در نخستین همایش استانی کودکان در معرض مخاطره، دولت و مسئولیت‌های اجتماعی که امروز (۱۷ مهرماه) در اهواز برگزار شد، با گرامیداشت هفته کودک اظهار کرد: بر اساس آخرین بررسی‌ها حدود ۱۴ گروه از کودکان، در معرض آسیب و مخاطره هستند؛ به دلیل اینکه کودکان کار و کودکان خیابان بیشتر مشاهده می‌شوند، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و به نوعی یک ناهنجاری و آسیب اجتماعی محسوب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه کودکان کار و کودکان خیابانی دو مقوله جدا از هم هستند و در معرض مخاطره و آسیب قرار دارند، افزود: در مورد این کودکان دو مرجع و سند بالادستی در کشور وجود دارد که نشان می‌دهد در کشور ما و قانون اساسی، کودکان بسیار مهم و باارزش هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به وظایف هر دستگاه در خصوص کودکان کار و خیابان‌ بیان کرد: آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب سال ۱۳۸۴ هیات وزیران و قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب سال ۱۳۹۹، دو سند بالادستی هستند. در ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، تکالیف تمامی دستگاه‌ها مشخص و این قانون در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

کریمیان عنوان کرد: در حال حاضر در خوزستان ۱۸ مرکز شبانه‌روزی ارائه خدمات به کودکان در معرض مخاطره وجود دارد. ۱۲ مرکز شبانه‌روزی ویژه کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست هم در اهواز، بهبهان، شوشتر، دزفول و شوش فعال هستند و در حال حاضر ۱۸۷ کودک و نوجوان در این مراکز نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان افزود: همچنین یک شیرخوارگاه دولتی در منطقه سپیدار اهواز فعال است که نگهداری نوزادن و کودکان صفر تا سه سال بر عهده این مرکز است و در حال حاضر حدود ۳۳ نوزاد و کودک در این شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در دو مرکز شبانه‌روزی خوزستان ۶۶ کودک و نوجوان خیابانی نگهداری و ساماندهی شده‌اند و زمینه بازگشت آن‌ها به خانواده و مدرسه فراهم شده است.

کریمیان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۲ کودک نیز با کمک قوه قضاییه، دادستانی و مرکز شوق زندگی به صورت فرزندخواندگی یا در قالب بازپیوند، تحویل خانواده‌ها و بستگان شدند. سال گذشته هم ۷۴ کودک به صورت فرزندخواندگی به خانواده‌های متقاضی در استان خوزستان تحویل داده شدند.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار خوب در استان خوزستان، راه‌اندازی مرکز شوق زندگی بوده که کمک خوبی در زمینه ساماندهی آسیب دیدگان به ویژه کودکان در معرض مخاطره کرده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha