• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403071713784
  • خبرنگار : 71963

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت:

تفکر انتقادی باید در میان دانشجویان تقویت شود/ دانشجومحوری، سرلوحه فعالیت‌های ماست

تفکر انتقادی باید در میان دانشجویان تقویت شود/ دانشجومحوری، سرلوحه فعالیت‌های ماست

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت بر لزوم تقویت تفکر انتقادی در میان دانشجویان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تعامل، گفتگو و تفکر انتقادی را در دانشجویان تقویت کنیم و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی یکی از بسترهای تقویت این ارکان است.

به گزارش ایسنا، مسعود حبیبی در آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت که صبح امروز سه شنبه ۱۷ مهرماه در سالن امام جواد(ع) با حضور دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تمام تلاش این است که کارها با محوریت دانشجویان انجام شود.

وی در این مراسم که با حضور معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: ما می خواهیم از توان و ظرفیت دانشجویان که دارای ابتکار و خلاقیت هستند و انگیزه و خرد جمعی دارند، استفاده کنیم چرا که ایمان داریم دانشجومحوری، رکن موفقیت است و باید در این مسیر دانشجویان راحمایت کرد و برای آنها اهمیت خاصی قائل شد. تلاش ما این است که به جای تصدی گری فرهنگی صرف، حمایت از دانشجویان و دانشجو محوری را مبنای فعالیتهای فرهنگی قرار دهیم و در این مسیر از حمایت اعضای هیات علمی و صاحبنظران نیز بهره مند خواهیم شد. ما در جهاد دانشگاهی طی سالهای پیش با راه اندازی صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران، سازمان دانشجویان، مرکز حمایت از محرومان، دبیرخانه انتظار موعود و دهها جشنواره و فعالیتهای فرهنگی، توانستیم با کمک و خلاقیت دانشجویان به اهداف مورد نظر دست یابیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت به دیدار اخیر نخبگان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار تاکید داشتند که اندیشکده هایی راه‌اندازی شود تا جوانان و نخبگان ما بتوانند در این فضاها فعالیت و مشارکت کنند. به امید خدا تلاش داریم در حوزه فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، یک اندیشکده فرهنگی و اجتماعی ایجاد کنیم تا بتوانیم با تربیت نخبگان ، دانشجویان و فرهیختگان، در مسیر اهداف فرهنگی و اجتماعی تلاش کنیم.

حببیی، تقویت هویت دینی و ملی و ارزشهای اجتماعی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی را یکی از برنامه ها و راهبردهای اصلی در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ گفت وگو و تقویت تفکر انتقادی در میان دانشجویان و برگزاری کرسی های آزاداندیشی از جمله برنامه ها واهداف ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی خواهد بود. بسیاری از مشکلاتی ما که امروز به آن مواجه هستیم از این است که به دانشجویان کمتر فرصت بروز، گفت وگو و فعالیت داده‌ایم؛ اهمیت دادن به دانشجویان و دانشجو محوری در فعالیت‌های فرهنگی موضوع جدی در جامعه دانشگاهی است و باید با تعامل و گفت وگو با دانشجویان بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم. وقتی تعامل و گفت وگو شکل بگیرد، خشم کنترل می‌شود و شکل اعتراضات متفاوت خواهد شد و شاهد تشنج نخواهیم بود. گفت و گو با جوانان و دانشجویان از مسائلی است که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فرهنگ، هویت ما به شمار می رود و نظام تصمیم گیری ما را می سازد، اظهار کرد: فرهنگ یک امر زیربنایی و یک نظام از باورها، ارزشها و رسوم و رفتاری است که در میان مردم یک جامعه مشترک است. جامعه اسلامی، جامعه انسانی است که در آن فرهنگ زیربنا است چرا که هویت فرهنگی و هویت جمعی ما از فرهنگ نشات می گیرد و اساسا هویت جمعی یک ملت و هویت فردی آحاد مردم را شکل می دهد. این فرهنگ بدون شک هویت و راهنمای تصمیم گیری و رفتار ماست. فرهنگ بدون تردید عنصر و مولفه پیوند نسلهاست و خمیرمایه توسعه اجتماعی و اقتصادی است. دانشگاه‌ها نه تنها به عنوان مراکز علمی بلکه به عنوان مراکز رشد فرهنگی و اجتماعی نقش موثری در شخصیت دانشجویان و شکل گیری فرهنگ جامعه دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی تمام تلاش خود را به کار می برد که اولویت فرهنگی دانشگاهها را بسته به نیاز و شرایط جامعه، به گونه ای طراحی کند که در کنار تلاشهای علمی، شخصیت فرهنگی، اجتماعی، فردی و سازمانی دانشجویان ما شکل پیدا کند. معاونت فرهنگی و دانشجویی مهمترین اولویت خود را فراهم کردن زمینه فرهیختگی قرار می دهد و تکیه بر اصل دانشجو محوری باید سرلوحه فعالیتهای ما در عرصه فرهنگی باشد.

این مقام مسوول به شهادت سیدحسن نصرالله سید مقاومت اشاره کرد و گفت: شهادت سید مقاومت به دست رژیم صهیونی، به تشدید سرنگونی این رژیم کمک خواهد کرد. سید حسن نصرالله در راه مقاومت و دفاع از کشور خود به شهادت رسید و از دست دادن این عنصر بزرگ مقاومت برای ما سخت بود. شهیدی که مظلومانه شهید شد و جرمش دفاع از وطن و مسلمین بود. یک سال تمام این رژیم کودک کش ، کودکان مردان و زنان بی گناه را در غزه و فلسطین به شهادت رساند و متاسفانه کشورهای توسعه یافته و کشورهایی که دم از بشردوستی می زنند، کوچکترین حرکتی برای جلوگیری از این اقدامات وحشیانه نکردند که جای تاسف دارد. شهید نصرالله با کمترین امکانات از مسلمانان دفاع کرد و امیدواریم بتوانیم خونخواه این شهید بزرگوار و دیگر شهدا در غزه و لبنان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha