• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071713734
  • خبرنگار : 50126

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام:

مسئول نالایق باید توبیخ شود/ تأثیر این افراد از دشمن بدتر است

مسئول نالایق باید توبیخ شود/ تأثیر این افراد از دشمن بدتر است

ایسنا/ایلام نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: تأثیر کسانی که در ادارات و سازمان‌ها به ارباب رجوع پاسخ درست نمی‌دهند به مراتب بدتر از دشمن است، چون با عملکرد خود مردم را نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بدبین و خون شهدا را پایمال می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار» امروز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳، در دیدار با مدیرکل بازرسی استان، اظهار کرد: من  مدیری را که در برابر تخلف یا جرم بایستد و دفاع کند ولو به قیمت این باشد که برکنار شود، را تحسین می‌کنم.

وی با بیان اینکه کسی از بیت‌المال و حقوق استان حمایت کند، گاهی به‌ناحق مورد غضب قرار گیرد، سبب انفعال و بی‌تفاوتی افراد نسبت به حفظ بیت‌المال می‌شود، تصریح کرد: انسان دیندار،  حتی اگر دیگر در جایگاه نباشد، شریک جرم نمی‌شود، سازمان بازرسی کسانی که برای رهایی متخلفان فشار می‌آورد را به جامعه معرفی کند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: اینکه در کار اداری در یک روند سالم و شفاف آدم از خودش شروع کند و از مدیران دیگر انتظار داشته باشد به قوانین و مقررات پایبند باشند واقعاً قابل تقدیر است، نقشی که برای پیشگیری و بازدارندگی دارد طبیعتا اثر فوق‌العاده دارد ما در کشورمان قانون خیلی داریم، بیش از ۱۲ هزار قانون داریم، آنجا که ما با مشکل مواجه می‌شویم در اجرای قوانین است، نظارت بر اجرا، بر عهده سازمان بازرسی است و اگر این نظارت بر حسن اجرا و اجرای قوانین باشد طبیعتا مشکل حل و در نتیجه رضایت مردم حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه  کارشناسانی که در دستگاه‌های اجرایی به ارباب رجوع جواب سربالا می‌دهند و کار او را به فردا حواله می دهند و آخر گستاخانه هم به او می‌گویند هر کاری می‌خواهی انجام بده، باید با قانون مواجه شوند، تأکید کرد: باید کنترلی روی عملکرد افراد و کسی که چنین جوابی به ارباب رجوع می‌دهد، وجود داشته باشد و شدیداً با این‌ها برخورد شود، چون حقوق می‌گیرند و کارشان این است که ارباب رجوع را قانع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با بیان اینکه تأثیر چنین افرادی در ادارات ما به مراتب بدتر از دشمن است، تصریح کرد: دشمن اگر ضربه بزند می‌گوییم دشمن است، ولی این‌ها دارند با عملکرد خود مردم را نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بدبین و خون شهدا را پایمال می‌کند.

وی تأکید کرد: نقش بازرسی در اینجا مشخص می‌شود، وقتی مردم می‌بینند از ماشین بیت‌المال سوءاستفاده می‌شود و این خودرو جایی که نباید باشد، هست و کسانی که نباید سرنشینش باشند، هستند، تصوری از مدیریت در نظام جمهوری اسلامی را برای مردم به تصویر می‌کشد که اگر چنان چه فعل‌ها و ترک فعل‌هایی که باید در ادارات در اجرای قوانین وجود داشته باشد، نظارتی بر آن ها وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تأکید کرد: برای تمام ادارات باید سامانه‌ای باشد که رضایت از عملکرد را نشان دهد، الان انتظاراتی که مردم از شورای شهر و شهردار و شهرداری دارند مطابق با آن وظیفه‌ای است که انجام می‌دهند؟ چه کسی باید رسیدگی کند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با اشاره به اینکه مردم ما باید به حقوق خود آگاه باشند، ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که شهروندان ما به حقوق شهروندی خود آگاهی ندارند که لازم است یکی از کارهایی که انجام شود این است که هر شهروندی بداند چه حقوقی دارد و در مرحله دوم احقاق حق این حقوق شهروندی است که باید انجام بگیرد.

وی تأکید کرد: کسانی که برای دفاع از مجرمان و متخلفان فشار می‌آورند باید معرفی شوند تا جامعه بداند چه کسانی می‌خواهند حق دیگران ضایع شود و برای اینچنین افرادی نباید فضا را آرام بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha