• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071713657
  • خبرنگار : 50081

۴۰ نگاه متفاوت به زندگی در نمایشگاه گروهی عکس «شید»

۴۰ نگاه متفاوت به زندگی در نمایشگاه گروهی عکس «شید»
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی دبیراجرایی نمایشگاه گروهی عکس «شید» گفت: ۴۰ قطعه قاب حاصل کار ۲۳ عکاس در نمایشگاه عکس «شید» به نمایش گذاشته شده است.

حامد فتحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نمایشگاه گروهی عکس «شید» اظهار کرد: نمایشگاه گروهی عکس با آثاری از هنرجویان مبانی و مقدماتی دوره عکاسی فرهنگسرای جهاددانشگاهی در نگارخانه فردوسی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی افزود: موضوع این نمایشگاه آزاد و شامل ۴۰ قطعه قاب نهایی حاصل کار ۲۳ عکاس در دوره آموزشی با استاد گیلانی‌فر بوده است. این آثار توسط اساتیدی مانند حمیدرضاگیلانی‌فر، امین ابراهیمی، علی حسینیان، نسترن فرجاد پزشک و امیر علی سروری ستوده با دیدگاه‌های فنی، مفهومی و داستانی داوری شد و خروجی این داوری آثاری است که اکنون در نمایشگاه گروهی عکس «شید» نیز به نمایش گذاشته شده است.

دبیر اجرایی نمایشگاه گروهی عکس «شید» تصریح کرد: آناهیتا نوابی، آیدا رستگار، امیرمحمد خیراندیش، امیرعلی سروری ستوده، ساره مجاب زاده، سارا حسینی، سامیار رضازاده، سحر نوروزی، سمانه دادمیری، حامد فتحی، حدیث باغی، شبنم روشندل، صدف خوش نویس، علیرضا عرب زاده، فاطمه امیر پور، فریده سلامت، مریم ترک، مریم ظریف، مهرزاد زارع، نرگس عرفانی، نسترن باغانی، زهرا کاظمی و محمد علی علی میرزایی نیز هنرجویانی هستند که آثار خود را در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار دادند.   

وی در خصوص چرایی انتخاب عنوان نمایشگاه، بیان کرد: «شید» یک واژه اصیل و باستانی به معنای نور و روشنایی است که یکی از مبانی اصلی عکاسی نیز محسوب می‌شود تا لحظاتی را ثبت کند و به این دلیل عنوان نمایشگاه را انتخاب کردیم که از نظر محتوایی و معنایی بسیار مرتبط با مفهوم عکاسی است.

فتحی در خصوص استقبال از نمایشگاه گروهی عکس «شید»، عنوان کرد: استقبال عکاسان و هنرمندان سینمایی به نام و پیشکسوت از روز افتتاحیه بسیار رضایت‌بخش بود و استقبال گسترده‌ای صورت گرفت که فراتر از انتظار ما بود. همچنین این استقبال در روزهای دیگر هم از سوی هنرمندان صورت گرفت که باعث انگیزه و دلگرمی ما نیز شد.

وی خاطرنشان کرد: هر مخاطب و بیننده‌ای به ویژه در حوزه هنر دیدگاه‌ها و نظرات متفاوتی داشت که زمانی با هم صحبت می‌کردیم دیدگاه‌های متفاوت و جالبی داشتند و با بسیاری از آثار ارتباط خوبی برقرار کردند.

دبیر اجرایی نمایشگاه گروهی عکس «شید» اظهار کرد: نمایشگاه گروهی عکس «شید» تا ۱۸ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ شب میزبان علاقه‌مندان به این هنر واقع در نگارخانه فردوسی جهادانشگاهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha