• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071713656
  • خبرنگار : 30147

مردم خراسان رضوی همچنان پای کار کمک به مظلومان فلسطین، لبنان و غزه

مردم خراسان رضوی همچنان پای کار کمک به مظلومان فلسطین، لبنان و غزه

ایسنا/خراسان رضوی فرقی نمی‌کند مردم مظلوم کدام کشور نیاز به کمک داشته باشند، هر جا باشد مردم ایران همیشه پای کار هستند. کم یا زیاد تلاش می‌کنند و کمک‌های خود را انجام ‌دهند، روزی به مردم زلزله زده افغانستان و روزی دیگر به مردم جنگ زده یمن و این بار نوبت به مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان رسیده است.

سید مسعود هدایتی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، در گفت و گو با ایسنا گفت: بحمدالله هرگاه فراخوانی از سوی جمعیت هلال احمر برای جمع‌آوری کمک داده شده، مردم این استان همیشه پای کار بوده‌اند.

وی افزود: گرچه جمع‌آوری کمک‌ها را در سال گذشته هم داشته‌ایم اما با توجه به اتفاقات اخیر و از سویی مطالبات مردمی طی ۱۰ روز گذشته مجدد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران فراخوان جمع‌آوری کمک را تمدید کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه همچنان کمک‌های مردمی در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی در حال جمع‌آوری است، اظهار کرد: سال گذشته جمع‌آوری کمک‌ها به صورت نقدی بوده و شهروندان کمک‌های خود را می‌توانستند به حساب‌های جمعیت هلال احمر واریز کنند، اما چون مطالبات مردمی در حوزه کمک‌های غیر نقدی بیشتر شد بر اساس فراخوان اخیر می‌توانند کمک‌های غیر نقدی و اقلام را اهداء کنند.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های غیر نقدی شامل کنسروجات، مواد غذایی خشک، اقلام زیستی شامل پتو، چادر، زیرانداز، اقلام بهداشتی مانند شوینده‌ها و لوازم دیگری از جمله موتور برق و... می‌شود.

هدایتی با اشاره به اینکه در همه شعب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی این فراخوان داده شده و پایگاه‌ها نیز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح شهرستان‌ها مستقر شده‌اند، گفت: در مرحله اول دو کشتی از کمک‌های ایرانیان عزیز به غزه ارسال شد اما در این مرحله کمک‌ها به غزه و لبنان ارسال می‌شود.

مردم خراسان رضوی همچنان پای کار کمک به مظلومان فلسطین، لبنان و غزه

وی با اعلام اینکه بر اساس آنچه اعلام شده از هفته گذشته ۴ هواپیما کمک‌های غیر نقدی را به مرز لبنان انتقال داده‌اند، افزود: چون حساب‌هایی که مردم کمک می‌کنند متمرکز هستند برای همین برش استانی نمی‌دهد که بدانیم از سوی مردم خراسان رضوی چه میزان کمک شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در مرحله اول نزدیک به ۴۰ تریلی حدود ۸۰ تا ۸۵ تن کمک‌هایی بوده که از خراسان رضوی اقلام غیر نقدی شامل مواد غذایی ارسال شده است، بیان کرد: در مرحله دوم هنوز جمع‌بندی اقلام جمع‌آوری شده صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه هنوز تاریخ خاصی برای پایان جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعلام نشده است، افزود: شهروندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های جمع‌آوری هلال احمر واقع در شعب شهرستان‌ها کمک‌های خود را اهداء کنند.

هدایتی با اعلام اینکه در مجموع ۸۶ پایگاه در شهرستان‌های خراسان رضوی در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند، اظهار کرد: به زودی تعداد پایگاه‌ها افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه گفت: برابر ماده ۱۴ مدیریت بحران، جمع‌آوری کمک‌های مردمی از وظایف جمعیت هلال احمر است و با همکاری کمیته امداد، بسیج، بهزیستی و وزارت امور خارجه انجام می‌شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: جمعیت هلال احمر برای سازمان‌های مردم نهادی که علاقه‌مند هستند در این حوزه همکاری داشته باشند مجوزهایی را صادر می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون اعزام نیروی تخصصی به لبنان نداشته‌ایم، افزود: فراخوان‌هایی که تاکنون صادر شده برای این بوده که آمادگی لازم را داشته باشند تا چنانچه در آن کشورها اسکان اضطراری و کمک‌های درمانی نیاز بود از بین داوطلبانی که تخصص‌های مختلف دارند اعزام شوند.

هدایتی تصریح کرد: تا یک هفته قبل بر اساس آنچه اعلام شده حدود ۷۰۰۰ نفر در سطح کشور با تخصص‌های مختلف از جمله کادر درمان برای اعزام اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: برآورد اولیه اقلام مورد نیاز برای مردم مظلوم لبنان، غزه و یمن بر اساس اولویت ۵۰ هزار تخته پتو، ۱۵۰۰ تخته چادر اسکان، ۱۰ هزار تخته زیرانداز، ۵۰ هزار عدد بالش و انواع کنسرو، خرما، بیسکویت، ماکارونی، رب گوجه‌فرنگی به مقدار کافی بوده است. همچنین پوشاک بچه در سایزهای مختلف ۱۰ هزار ثوب، سرویس پخت و پز ۱۰ هزار عدد، شوینده و لوازم بهداشتی، نایلون، روکش چادر، موتور برق ۶۰ کاوا، سیم برق، سرپیچ لامپ، طناب، سیم سیار به مقدار و تعداد لازم نیاز است.

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha