• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071713641
  • خبرنگار : 50187

مدیرکل بازرسی استان کرمان رسانه‌ها را به همکاری دعوت کرد/ انتقاد از عدم مطالبه‌گری

مدیرکل بازرسی استان کرمان رسانه‌ها را به همکاری دعوت کرد/ انتقاد از عدم مطالبه‌گری

ایسنا/کرمان مدیرکل بازرسی استان کرمان گفت: رسانه‌های استان، نظام مسائل را جمع‌آوری نموده و به بازرسی ارائه دهند تا پیگیری شود.

دادخدا سالاری ظهر امروز ۱۷ مهرماه در نشست خبری به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان بازرسی(۱۹ مهر) ضمن انتقاد از عدم مطالبه‌گری دستگاه‌ها و بعضی رسانه‌ها اظهار کرد: متاسفانه کمترین مطالبه را داریم و شاید دلیلش این باشد رسانه‌ها از وظیفه اصلی‌شان که راهبری بوده، غافل شده‌اند.

وی افزود: در زمان تاسیس شرکت مس، در دهه ۴۰ شمسی اساسنامه به مجلس رفته و مصوب شده که شرکت مس باید به استان کرمان منتقل شود و دفتر مرکزی و ستاد در کرمان باشد. سؤال این است که چرا مصوبه مجلس محقق نشده است؟

سالاری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جلوگیری از خام فروشی و ضمن اشاره به لزوم احداث صنایع پایین دستی تصریح کرد: چقدر این موضوع در صنایع بزرگ محقق شده؟ حال آنکه اشتغال در صنایع پایین دستی است.

بازرس کل استان کرمان در ادامه با بیان اینکه معتقدم مطبوعات جزء هیئت حاکمه استان هستند و حتماً باید باشند، افزود: مسائل اجتماعی جامعه به‌روز شده و ما مقداری در سنت مانده‌ایم و فضای مجازی جای مطبوعات را گرفته در حالی که این فضا خیلی حرفه‌ای نیست.

وی تصریح کرد: البته مطالبه‌گری نباید منتهی به سیاه‌نمایی شود و باید انتقاد برای یک نهاد یا سازمان محرک و پشتیبان باشد زیرا مطبوعات موتور محرکه جامعه هستند.

بازرس کل استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: انتقال حساب شرکت‌های بزرگ به استان کرمان محقق نشده و تنها مبلغی را به عنوان حساب جاری آورده‌اند که ماندگاری ندارد و حساب‌های مادر در تهران است.

سالاری با اشاره به دغدغه مردم، گفت: باید بر اقتصاد کشور تاثیر بگذاریم. استانی که شهید سلیمانی را تربیت کرده، قطعاً می‌تواند افرادی تربیت کند که کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرکل بازرسی استان کرمان با انتقاد از عدم برگشت سهم استان از حقوق دولتی معادن و همچنین سهم آلایندگی بیان کرد: معادن و بنگاه‌های بزرگ می‌توانند برای استان فرصت باشند اما به تعبیر من تبدیل به بحران و تهدید شده‌اند.

وی افزود: این شرکت‌ها زیرساخت‌های ما را نابود می‌کنند و آلاینده هستند اما در قبال این ضرر، بر چهره کلی استان تاثیرگذار نبوده‌اند.

مدیرکل بازرسی استان کرمان تاکید کرد: براساس وظایفی که قانون اساسی بر عهده ما گذاشته، باید عملیاتی کار کنیم و توصیه، جایی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha