• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403071713640
  • خبرنگار : 50490

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران اعلام کرد

آمادگی جهاد دانشگاهی برای رفع مشکل پساب‌های صنایع تبدیلی در مازندران

آمادگی جهاد دانشگاهی برای رفع مشکل پساب‌های صنایع تبدیلی در مازندران

ایسنا/مازندران رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اعلام اینکه جهاد دانشگاهی آمادگی دارد برای رفع مشکل پساب‌های صنایع تبدیلی به کمک استان بیاید، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و پژوهشی می‌تواند برای تولید محصول قابل استفاده از تفاله‌های مرکبات پای کار بیاید.

محمدرضا یوسفی‌مهر امروز در جلسه همکاری با دانشگاه نوشیروانی در گزارشی به معرفی جهاد دانشگاهی پرداخت و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ در جریان انقلاب فرهنگی در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه با دستور مقام رهبری تشکیل شد.

رئیس جهاددانشگاهی مازندران تصریح کرد: مهمترین ماموریت ما برای حضور در دانشگاه‌ها و سازمان دانشجویان است از این‌رو فعالیت ویژه برای دانشجویان در نظر گرفته شده است لذا حضور ما سبب می‌شود هم افزایی بیشتری در این حوزه به وجود بیاید.

این مسئول به فعالیت پژوهشی جهاد دانشگاهی مازندران در حوزه زیست فنآوری اشاره کرد و افزود: در بخش امنیت غذایی و محصولات کشاورزی ورود کرده و آزمایشگاه تخصصی در این حیطه در جهاد دانشگاهی مستقر است و امکان استفاده نخبگان و دانشجویان از این تجهیزات فراهم است .

وی یادآورشد: بهره‌برداری از ظرفیت و مقاوم سازی ماهیان گرم آبی وسردآبی، افزایش کیفیت و غنی سازی مکمل‌های مواد غذایی و همچنین تنقلات کودکان از دیگر فعالیت‌های این نهاد است که اگربتوانیم به سبد غذایی خانوار وارد کنیم اتفاق خوبی را شاهد خواهیم بود.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای رفع مشکل پساب‌های صنایع تبدیلی در مازندران

یوسفی‌مهر از اقدامات جهاد دانشگاهی در حوزه فنی ومهندسی خبر داد و تصریح کرد: جهاددانشگاهی در حوزه دکل حفاری نفت خودکفا شده و مته‌های حفاری که ماهیت دانش بنیانی دارد را حدود یک دهه با توان مخترعان بومی ساخته است.

وی با بیان اینکه در حوزه مخابرات و برق نیز مرکز خواجه نصیر جهاددانشگاهی موفق به  تولید BTS۵G شده است، ادامه داد: همچنین سازمان خواجه نصیر بعنوان سازمان کیفیت سیگنال‌ها در حوزه پایش آلودگی‌های سیگنالی فعالیت دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران از ایجاد فرصت‌های توسعه صنایع شیمیایی در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در زمان تحریم که کشور ما از ورود هرگونه دانش و محصولی تحریم شده بود پژوهشکده توسعه صنایع جهاد دانشگاهی از ملات دور چاه که فن آوری آن تنها در دست دو کشور بود بهره‌برداری کرد و کشور را از واردات این محصول بی نیاز کرد.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای رفع مشکل پساب‌های صنایع تبدیلی در مازندران

یوسفی‌مهر خاطرنشان کرد: در قالب اردوهای ایران مرز پرگهر امکان بازدید دانشجویان نخبه از پژوهشکده های جهاد دانشگاهی و همچنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در حوزه های مختلف فراهم است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه نوشیروانی وجهاد دانشگاهی می‌توانند همکاری دو سویه داشته باشند، اظهار کرد: دانشگاه نوشیروانی اساتید برجسته‌ای دارد که جهاد دانشگاهی می‌تواند از این ظرفیت در اجرای طرحهای پژوهشی و فناورانه و برگزاری دوره‌ها و کارگاههای آموزشی تخصصی مشترک و تدوین دوره‌های تخصصی مورد نیاز صنعت استان استفاده کند.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، بهره‌برداری از ظرفیت دانشجویان برای توسعه همه جانبه کشور را از اهداف این نهاد انقلابی دانست و گفت: ماموریت اصلی جهاددانشگاهی تبیین فرهنگ جهادی  و امیدوار کردن نسل آینده در زیست بوم جهاد دانشگاهی است از این رو تلاش دارد تا به بدنه دانشگاه برگردد.

یوسفی‌مهر با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مازندران در حوزه جلبک‌ها به دستاوردهای خوبی رسیده است، افزود: موفق شدیم فرآورده‌هایی را از جلبلک بگیریم که به مولدسازی مکمل‌ها در بحث طیور، دام و غذا کمک کند.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی مازندران در نظر دارد در حوزه دانش بنیانی  در مرکز رشد سلامت علوم پزشکی مازندران وارد شود و با ایجاد پایگاه، شرکت‌های فعال این حوزه را با هم مرتبط کند.

وی با اعلام اینکه جهاد دانشگاهی آمادگی دارد برای رفع مشکل پساب‌های صنایع تبدیلی به کمک استان بیاید، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و پژوهشی می‌تواند برای تولید محصول قابل استفاده از تفاله‌های مرکبات پای کار بیاید.

یوسفی‌مهر در بخش پایانی سخنانش آمادگی جهاد دانشگاهی را برای  بهره‌مندی از ظرفیت دانشجویان  به منظورهمکاری فی مابین با دانشگاه نوشیروانی بابل اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha