• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071713581
  • خبرنگار : 50121

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان هشدار داد:

گوشتِ گوسفندان مهاباد مورد تأیید دامپزشکی نیست

گوشتِ گوسفندان مهاباد مورد تأیید دامپزشکی نیست

ایسنا/اصفهان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: قصاب‌های مهابادِ اردستان برای ذبح دام از کشتارگاه استفاده نمی‌کنند و اکنون گوشتی که در شهر مهاباد کشتار می‌شود غیرمجاز است و مورد تأیید دامپزشکی نیست.

سعید راعی، امروز(سه‌شنبه، ۱۷ مهرماه) در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و همکاری پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، این اداره در چند سال گذشته فعال‌ترین اداره و رتبه برتر اداره کل استان را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه اکنون مهم‌ترین مشکل و کمبود شبکه دامپزشکی اردستان کمبود نیروی اداری و اجرایی است، افزود: همکاران قسمت‌های مختلف، حجم عمده‌ای از خدمات را انجام می‌دهند، ولی برای انجام اقدامات شایسته به جامعه هدف نیازمند افزایش نیروی انسانی هستیم.

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان با ارائه گزارش عملکرد از مجموعه اقدامات و خدمات شبکه دامپزشکی اردستان در یک سال گذشته، گفت:  در این مدت ۱۴۳ واحد مرغداری شهرستان اردستان بیش از ۱۵ میلیون جوجه ریزی گوشتی و تخم‌گذار انجام دادند که نسبت به مدت مشابه ۵۰ درصد افزایش داشته است.

نواقص کشتارگاه دام اردستان برطرف شد

راعی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی مطرح می‌شد وضعیت و کمبود کشتارگاه دام مشترک اردستان و زواره بود که با توجه به همکاری و مساعدتی که شهرداری اردستان انجام داد نواقص کشتارگاه دام شامل اتاق پیش سرد، خودرو حمل بهداشتی و... برطرف شد و اکنون برای استفاده در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ضعف فرهنگی که در شهرستان اردستان وجود دارد قصاب‌ها از کشتارگاه برای ذبح دام کمتر استفاده می‌کنند که این وضعیت باعث افزایش کشتار غیرمجاز و نهایتاً عرضه گوشت غیربهداشتی و نظارتی به مصرف کننده می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی اردستان با بیان اینکه هر کشتاری که خارج از کشتارگاه انجام شود غیرمجاز محسوب می‌شود و سلامت آن مورد تأیید نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‌ها مانند تب کنگو دام علامت ندارد ولی زمانی که گوشت به پیش سرد منتقل می‌شود این بیماری از بین می‌رود. تاکنون اقدامات و جلسات متعددی برگزار شده است ولی هنوز شاهد کشتار غیرمجاز در سطح شهرستان هستیم.

راعی با اشاره به اینکه قصاب‌های مهابادِ اردستان برای ذبح دام از کشتارگاه استفاده نمی‌کنند و بازرسی، برخورد، جریمه و حتی پلمب واحدهای آنها تأثیر نداشته است و همچنان این اقدام خطرناک و غیربهداشتی ادامه دارد، تأکید کرد: اکنون گوشتی که در شهر مهاباد کشتار می‌شود غیرمجاز است و مورد تأیید دامپزشکی نیست.

وی تصریح کرد: متولی راه‌اندازی و نگهداری کشتارگاه با شهرداری است ولی در شهر مهاباد مدیریت شهری استقبالی برای احداث کشتارگاه نمی‌کنند. پیشنهاد دادیم شهرداری مهاباد حداقل خودرو حمل گوشت تهیه کند تا قصاب‌ها کشتارهای خود را در کشتارگاه اردستان انجام و سپس به صورت بهداشتی منتقل کنند ولی قصاب‌های مهاباد از کشتار در کشتارگاه اردستان استقبال نمی‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha