• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071713559
  • خبرنگار : 50214

اولین نمایشگاه تخصصی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری یزد برگزار می‌شود

معاون استاندار: یزدی‌ها هر کجا باشند، اثرگذار و آبادگرند

معاون استاندار: یزدی‌ها هر کجا باشند، اثرگذار و آبادگرند

ایسنا/یزد معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار یزد از آغاز بکار نخستین نمایشگاه و رویداد تخصصی تأمین مالی و سرمایه‌گذاری در استان از امروز با هدف ارائه و آشنایی با روش‌های نوین تأمین مالی در سطح خرد و کلان، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری استان و کمک به رونق، توسعه و توانمندسازی کسب و کارها و صنایع و جذب منابع مالی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام یا راکد استان خبر داد.

«محمدعلی شاه حسینی» امروز سه‌شنبه هفدهم مهرماه در نشست با خبرنگاران ضمن بیان این که زیست بوم یزد، یک استان صنعتی و معدنی است، اظهار کرد: یزدی‌ها از گذشته تاکنون به مردمانی سختکوش که از حداقل منابع می‌تواند حداکثر بهره و استفاده را ببرند، معروف هستند.

وی با بیان این که یزدی‌ها هر کجا که باشند، اثرگذار و آبادگر خواهند بود، گفت: صداقت، درستی، امانت‌داری و سختکوشی از برندهای یزدیهاست و موید این موضوع که از نیاکان گذشته برای ما به میراث گذاشته شده، فعالیت در حال حاضر چندین هزار واحد صنعتی و تولیدی در این خطه است.

معاون استاندار با تاکید بر این که اولویت و اهمیت امروز اقتصاد در کشورمان بر هیچ کسی پوشیده نیست، یکی از مسائل مهم بنگاه‌های اقتصادی را تامین مالی و جذب سرمایه و نقدینگی برای فعالیتهایشان ذکر کرد و افزود: این مهم امروز به یکی از چالشهای مهم اقتصادی کشور به ویژه در استان یزد با توجه به زیست بوم تلاش و سخت‌کوشی یزدیها تبدیل شده است.

وی با بیان این که رفع این چالش از طریق دریافت تسهیلات بانکی یا جذب سرمایه انجام می‌شود، گفت: با توجه به سیاست انقباضی بانک‌ها در کشورمان، یکی از روشهای مفید برای این مهم تامین مالی از طریق جلب سرمایه‌ها و مشارکت‌های مردمی است و در همین راستا استان تلاش دارد به سمت روشهای نوین تامین مالی سوق یابد.

معاون استاندار: یزدی‌ها هر کجا باشند، اثرگذار و آبادگرند

شاه حسینی عنوان کرد: به همین منظور برگزاری نخستین نمایشگاه و رویداد تخصصی تأمین مالی و سرمایه گذاری یزد برنامه‌ریزی شده که از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه با مشارکت ۸۰ مجموعه از ۳۶ شرکت و قریب به ۱۳۰ میهمان از خارج استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی یزد برپا خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارائه و آشنایی با روش‌های نوین تأمین مالی در سطح خرد و کلان، ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری استان،  کمک به رونق، توسعه و توانمندسازی کسب و کارها و صنایع و جذب منابع مالی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام یا راکد استان خواند.

معاون استاندار گفت: در این نمایشگاه  شرکت‌های تأمین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری،  بانک‌ها،  سکوهای تأمین مالی جمعی  و سایر نهادهای کلیدی تأمین مالی و سرمایه گذاری نیز حضور خواهند داشت.

معاون استاندار: یزدی‌ها هر کجا باشند، اثرگذار و آبادگرند

وجود ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری خالی در یزد

«مرتضی محمودی» مدیر کل اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری یزد نیز در این نشست یکی از بزرگترین چالشهای استان را تامین مالی طرح‌ها خواند و گفت: خوشبختانه تاریخ یزد به گونه‌ای رقم خورده که در این استان تلاش و کارآفرینی از قداست بالایی برخوردار است و تعداد درخواست‌ها برای کسب مجوز کار و کارآفرینی در استان موید همین موضوع است.

وی با اشاره به این که جنس صنعت، معدن و کشاورزی و گردشگری یزد به نوعی بوده که به دلیل موفق نبودن در تامین مالی از طریق بانکها از وجود دو هزار طرح راکد رنج می‌برد، ‌ اظهار کرد: تلاش استان استفاده از روشهای نوین تامین مالی است که بر همین اساس تلاش داریم تامین مالی استان را از ۹۰ درصد وابستگی به تسهیلات بانکی به سمت روشهای نوین تامین مالی سوق دهیم.

محمودی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان در همین رابطه، گفت: نمایشگاه تخصصی تامین مالی و سرمایه گذاری استان ابتدائاً با رویکرد فرهنگ سازی بازارهای مالی جدید برای عموم مردم و نه فقط سرمایه گذاران برگزار می‌شود و در وهله بعد نیز امیدوار به حضور بیشتر و پررنگ‌تر نهادهای فعال در زمینه تامین مالی و بازارهای مالی کشور در استان یزد هستیم.

به گفته وی، در همین راستا از کسانی که بتواند نمایندگی یکی از کارگزاری‌ها و شرکتهای سرمایه‌گذاری  را در استان راه اندازی کند، حمایت تسهیلاتی مناسب خواهیم داشت.

محمودی رویکرد سوم این نمایشگاه را انتقال تجربیات در حوزه روشهای نوین تامین مالی به فعالان بخش خصوصی و دیگر علاقمندان به این حوزه خواند و گفت: در همین راستا ۱۲ کارگاه آموزشی در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

این مسئول در پایان نیز متذکر شد: در حال حاضر ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری خالی و آماده حضور سرمایه گذاران در استان وجود دارد که امیدواریم در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران معرفی و فعال شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha