• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071713545
  • خبرنگار : 50184

استاندار کرمانشاه:

حماسه عظیم اربعین باید روزبروز مردمی‌تر شود

حماسه عظیم اربعین باید روزبروز مردمی‌تر شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با تاکید بر پررنگ شدن حضور مردم در خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی، گفت: در حماسه بزرگ اربعین باید جلوه‌ای بی‌بدیل از حضور مردم را شاهد باشیم.

محمدطیب صحرایی امروز (۱۷ مهر) در نشست ستاد اربعین استان، با اشاره به میزبانی هرساله مردم کرمانشاه از زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: رویداد بزرگ و تمدنی اربعین به لطف الهی و برکت انقلاب اسلامی هرساله در ابعاد مختلف، چه در عرصه برگزاری و چه در عرصه حضور مردم درحال رشد و پررنگ‌تر شدن است. 

وی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حماسه اربعین معجزه بزرگ الهی است که روزبروز جهانی‌تر می‌شود، اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه کرمانشاه در مسیر خلق این حماسه بزرگ قرار گرفته، باید سهم و جایگاهی را در آن داشته باشیم و مراقب باشیم که از این جریان بزرگ عقب نیافتیم. 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: پدیده اربعین یک پیشران مهم در شکل گیری تمدن نوین اسلامی است که هر روز گسترده‌تر می‌شود، بنابراین کرمانشاه به عنوان استانی که در این مسیر قرار گرفته باید جایگاه مهمی را در آن داشته باشد و خدمات رسانی‌ خود را به زائرین افزایش دهیم. 

وی با تاکید براینکه خدمات رسانی شایسته به زائرین اربعین مستلزم دو بال مهم یعنی همراهی دستگاه‌های دولتی و مردمی سازی این حرکت عظیم است، عنوان کرد: نقش پشتیبانی دستگاه‌های دولتی ملی و استانی باعث ارائه خدمات مناسبت‌تر به زائرین حسینی خواهد شد. از طرفی این خدمات رسانی‌ها باید جلوه‌ای بی‌بدیل از حضور مردم را داشته باشد. 

صحرایی تاکید کرد: اگر همه دستگاه‌های اجرایی تمام قد پای کار باشند، اما خدمات‌رسانی‌ها مردمی نباشد، به نتایج مطلوب نخواهیم رسید. پدیده اربعین باید روزبروز مردمی‌تر شود و حضور اقشار مختلف مردم را از هر گروهی، صنفی و طبقه‌ای در آن داشته باشیم. 

به گزارش ایسنا، سید جعفر امامیان دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز بااشاره به خدمات انجام شده برای اربعین امسال در استان، اظهارکرد: با همکاری و همراهی همه کمیته‌ها خدمات خوب و شایسته‌ای را به زائرین اربعین حسینی در استان ارائه دادیم. 

وی با بیان اینکه امسال به منظور خدمات رسانی بهتر به زائرین اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: تشکیل ستاد اربعین در استان با ترمیم و اصلاح ساختار قبلی و ایجاد دو کمیته جدید شامل کمیته رسانه و فضای مجازی و کمیته هماهنگی امور اقتصادی از جمله این اقدامات بود. 

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه تصریح کرد: از طرفی باتوجه به اینکه طی سالهای گذشته عمده خدمات رسانی ما در خود مرز خسروی متمرکز بود، امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته دامنه خدمات رسانی‌ها را در سه جبهه شامل مسیر تردد زوار، مرز خسروی و داخل کشور عراق توسعه دادیم. 

وی تاکیدکرد: مردمی سازی و حمایت و تقویت فعالیت‌های مردمی، احداث ۲۰ هزار متر مربع سایه بان جدید، فضاسازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، فعالیت مستمر موکب‌ها در مسیر رفت و برگشت هم در داخل کشور و هم در داخل عراق، ایجاد پایانه موقت بین شهری و راه اندازی قرارگاه ویژه آب و یخ از دیگر اقدامات شاخص برای اربعین امسال بود. 

همچنین غلامرضا مرتضوی سرپرست دفتر بازرسی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه سال گذشته رتبه سوم کشور را در بحث اربعین بدست آورد، عنوان کرد: برای ارزیابی عملکرد استان‌ها امسال نیز سامانه‌ای توسط ستاد اربعین کشور راه اندازی شده و تا ۲۶ بهمن باید عملکرد دستگاه‌های مختلف را در آن بارگذاری کنیم که در این راستا از همه کمیته‌ها درخواست می‌شود گزارش عملکرد خود را طبق شاخص‌های اعلامی ستاد اربعین کشور سریعا تهیه و ارسال کنند. 

در پایان این نشست از فعالان و دستگاه‌های برتر در حوزه خدمات رسانی در ایام اربعین تقدیر شد. 

اربعین امسال حدود ۹۰۰ هزار نفر از مرز خسروی در استان کرمانشاه تردد کردند. بخش زیادی از زواری که از مرز مهران نیز به عتبات عالیات مشرف شدند، از استان کرمانشاه تردد کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha