• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071713485
  • خبرنگار : 50042

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان:

بدهی مشترکان برق در گیلان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است

بدهی مشترکان برق در گیلان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است

ایسنا/گیلان مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: مشترکان برق در استان بدهی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومانی در قالب عدم پرداخت بهای برق مصرفی به این شرکت دارند.

مسعود صادقی خمامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بدهکاری میلیاردی مشترکان برق در استان، اظهار کرد: در حال حاضر مشترکان در مناطق مختلف استان و در تعرفه‌های مختلف بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در قالب بهای برق مصرفی به شرکت توزیع برق گیلان بدهکار هستند که وصول این مبلغ تأثیر چشمگیر و بسزایی در تکمیل پروژه‌های این شرکت و تأمین برق پایدار دارد.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌ها بیشترین بخش این مبلغ بدهی معادل ۴۰.۱ درصد مربوط به مشترکین تعرفه تولید(صنعت و معدن) و سپس مشترکین خانگی با ۱۸.۴درصد است. همچنین به ترتیب مشترکین بخش تجاری و سایر مصارف با ۱۵.۱ درصد، مشترکان بخش عمومی با ۱۳.۵ درصد و مشترکین تعرفه کشاورزی با ۱۲.۷ درصد در رتبه‌های بعدی بدهی به شرکت توزیع برق گیلان قرار دارند.

صادقی با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب به مردم منوط به پرداخت به موقع صورتحساب بهای برق مصرفی توسط مشترکان است، گفت: هرگونه تأخیر در این موضوع شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان را با محدودیت در خدمات‌رسانی به مشترکان مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان ادامه داد: از ابتدای سالجاری و با اجرای طرح استقلال مالی شرکت‌های توزیع برق از سوی وزارت نیرو و شرکت توانیر در سطح کشور، شرکت‌های توزیع اعتبارات خود را از محل فروش انرژی به مشترکین دریافت می‌کنند، با توجه به نحوه اجرای این طرح شرکت‌های توزیع برق ملزم به دریافت بهای برق فروخته شده خود از مشترکان به‌صورت جاری هستند تا پس از پایش، معادل آن اعتبار و بودجه هفتگی جهت اجرای پروژه‌ها و طرح‌های خود در کنار هزینه‌های جاری دریافت می‌کنند.

وی تأکید کرد: از مشترکین محترم درخواست می‌شود که بدهی بهای برق مصرف را قبل از مهلت مقرر درج شده در پیامک بهای برق پرداخت کنند تا شرکت توزیع برق گیلان طبق آیین‌نامه تعرفه‌های وزارت نیرو مجبور به قطع برق مشترکین بدهکار نشود.

صادقی گفت: یکی از ساده‌ترین راه برای دریافت بهای برق مصرفی و پرداخت آنها به همراه مشاهده سوابق پرداخت در کنار تمامی خدمات غیرحضوری توزیع برق گیلان استفاده از اپلیکیشن برق من است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha