• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403071713468
  • خبرنگار : 50963

عصر شعر «راز نصرالله» در بوشهر برگزار شد

عصر شعر «راز نصرالله» در بوشهر برگزار شد

ایسنا/بوشهر عصر شعر «راز نصرالله» در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

به‌مناسبت شهادت پرچمدار مقاومت در منطقه، شهید القدس و مجاهد کبیر سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر شعر «راز نصرالله» امروز (۱۷ مهر ماه) با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان، جمعی از شعرای مطرح و دوستداران فرهنگ، ادب و شعرخوانی در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر اظهار کرد: مردم استان بوشهر مانند تمام مردم مقاوم و سلحشور دنیا از شهادت سید حسن نصرالله ناراحت و داغدارند.

حیدر راهب با بیان اینکه ما در یک دوره مهم تاریخی هستیم، گفت: اتفاقات یک سال گذشته تاکنون و از دست دادن بزرگان، سرداران و عزیزان را می‌توان با اوایل انقلاب در کشور مقایسه کرد. این نشان می‌دهد، یک دوره جدیدی از بلوغ در حال شکل گیری است، کما اینکه اتفاقات اوایل انقلاب و شهادت بزرگان کشور باعث محکم‌تر شدن و پرثمر شدن درخت انقلاب شد و این استواری تا حالا برقرار است.

وی ادامه داد: ما باید نقش خود را خیلی مهم تعریف کنیم، بخصوص این محفل که محل حضور هنرمندان و شاعران است. از این جهت که بتوانیم این بزرگان را به جامعه و بخصوص قشر جوان منتقل و معرفی کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر بیان کرد: امروز نگاه تمام دنیا به جمهوری اسلامی ایران است از این حیث که یک تقابل جدی بین حق و باطل به‌وجود آمده است. تقریباً تمام مردم دنیا می‌دانند رژیم صهیونیستی ناحق است، اما کسی که جرأت کرده و مقابل این شیطان قد علم کرده، ایران اسلامی است.

او با بیان اینکه جنگ رژیم صهیونیستی بعد از ۷۵ سال دوباره به نقطه اول یعنی موجودیتش رسیده است، اظهار کرد: حزب‌الله و حماس در این مدت کاری بر سر این رژیم منحوس آورده‌اند که بعد از ۷۵ سال به روز اول خود که که در حال مبارزه بر سر موجودیت خود بود، برگشته است. اگر خاکریز اول که فلسطین و لبنان است از بین رود، بعد از آن به سراغ سوریه، سپس عراق و در نهایت ایران می‌آیند، شاعران و هنرمندان ما باید با زبان هنر نقش‌آفرینی و این مسائل را در جامعه تبیین کنند.

عبدالله شاهینی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نیز بیان کرد: هنرمندان در موقعیت‌های مناسب و اقتضائات انقلاب، همیشه پیش‌قراول هستند و با سلاح کلمه، پیشتازند و مسائل را تبیین می‌کنند.

در این نشست که دبیری آن برعهده عقیل نجار بود، مصعب یحیایی، زینب وطن‌خواه، محمد امینی، محمد مرادی، غلامرضا ابراهیمی، سبحان زنگی، سیدحسن شجاع و محمدحسن زنگنه شعر خواندند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha