• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071713451
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

جمع‌آوری بیش از ۱۳ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری

جمع‌آوری بیش از ۱۳ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری گفت: امسال در مجموع میزان زکات فطره جمع‌آوری شده با کمک سایر نهادها و مؤسسات در مجموع هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و میزان فطریه عام شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون بوده است.

جاسم محمدی فارسانی امروز ۱۷ مهرماه در نشست شورای زکات استان با اشاره به اینکه احیای فرهنگ زکات از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ عامل افتخاری و ۲۳۰ مبلغ با شورای زکات استان همکاری دارند.

وی با بیان  اینکه در نیمه نخست امسال ۳۵۰ جلسه با موضوع زکات در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری برگزار شده است، افزود: طی این مدت، ۱۷ جلسه تقدیری و آموزشی ویژه عاملان و مبلغان زکات در راستای تجلیل از زحمات این افراد در احیای فرهنگ زکات برگزار شد.

محمدی در خصوص وضعیت زکات فطره و با اشاره به اینکه واریز مبالغ فطریه به حساب نیازمندان در همان روز عید مورد تأکید بوده است، بیان کرد: با فعالیت صندوق امداد ولایت از دو سه سال گذشته تاکنون، توفیقات خوبی در واریز مبالغ فطریه به حساب مددجویان و نیز نیازمندان غیرعضو در روز عید فطر داشتیم.

دبیر شورای زکات چهارمحال و بختیاری افزود: امسال میزان زکات فطره جمع‌آوری شده با کمک سایر نهادها و مؤسسات در مجموع هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که نسبت توزیع این مبلغ بین نیازمندان کمیته امداد و نیازمندان غیرتحت حمایت به ترتیب، ۶۰ به ۴۰ بود.

محمدی با اشاره به اینکه درصد رشد فطریه عام در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد رشد را نشان می‌دهد، تصریح کرد: امسال میزان فطریه عام به شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در پایان گفت: احیا و ترویج فرهنگ زکات از مسئولیت‌های ماست که در این راستا تولید آثار فاخر با موضوع زکات با همکاری رسانه‌ها انجام شده و دو اثر به زودی پخش خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha