• سه‌شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071713417
  • خبرنگار : 71660

نخست‌وزیر پیشین فرانسه: چشم‌پوشی از کشتارها در خاورمیانه ممکن نیست

نخست‌وزیر پیشین فرانسه: چشم‌پوشی از کشتارها در خاورمیانه ممکن نیست

نخست‌وزیر اسبق فرانسه جنایات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «تاسف‌آور» خواند و گفت که چشم‌پوشی از کشتارها در غرب آسیا که منطقه را در خطر قرار داده، «بیش از این ممکن نیست».

به گزارش ایسنا، «دومینیک دو ویلپن» نخست‌وزیر پیشین فرانسه در گفت‌وگو با ایستگاه رادیویی «فرانس اینفو» گفت: «ما می‌گوییم که اسرائیل حق دفاع از خود و تضمین امنیتش را دارد اما این حق به معنای مجوزی نامحدود برای بمباران، مداخله و بی‌احترامی به امنیت همسایگان نیست.»

وی افزود: «اسرائیل هم‌اکنون درگیر عملیاتی شده که دیگر قابل کنترل نیست. امروز این مسئله به اعتبار فرانسه و جامعه جهانی مربوط می‌شود.»

این اظهارات «دومینیک دو ویلپن» نخست‌وزیر پیشین فرانسه درحالی مطرح شده که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال حمایت‌های تسلیحاتی از فرانسه است.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را یک اصل مهم برای حصول سازش سیاسی در این درگیری دانست و با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، گفت قربانی‌شدن مردم لبنان «غیرقابل قبول» است.

«دومینیک دو ویلپن» تاکید کرد: « به وضوح می‌توانیم پتانسیل شعله‌ور شدن تنش‌ها در منطقه را ببینیم.»

او گفت: «درست است، امنیت اسرائیل باید تضمین شود اما نه با حمایت از سرمایه‌گذاری بی پروای نتانیاهو. اعتبار ما نیز در خطر است زیرا آنچه رخ می‌دهد، عواقبی به همراه دارد.»

نخست‌وزیر پیشین فرانسه در پایان تاکید کرد: «نتانیاهو مدعی است مدافع تمدن در برابر بربریت است اما ما هرگز حق نداریم صرفا به زور و اجبار متوسل شویم. امروز نتانیاهو به دنبال کاری است که آمریکایی‌ها پس از ۱۱ سپتامبر تلاش کردند تا انجام دهند. من عمیقا این اقدام نتانیاهو که به‌دنبال حل‌وفصل وضعیت منطقه با زور و اجبار است، درحالیکه روش‌های دیگری موجود می‌باشد را تاسف‌آور می‌دانم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha